Blog ubezpieczeniowy Multiagencji MSM.pl

IDD i RODO — szansa czy zagrożenie dla Multiagentów?

ubezpieczenia IDD RODO

Rok 2018 będzie dla Multiagentów ubezpieczeniowych rokiem zmian i nowych wyzwań, chciałoby się powiedzieć tak jak zawsze. Może te wyzwania będą liczniejsze i większe, a może jednak ten rok będzie dla nas wielką szansą, a nie zagrożeniem?

Tak naprawdę wszystko zależy od naszego sposobu patrzenia na świat i od tego, czy szklanka jest dla nas do połowy pusta, czy pełna. Na przekór wielu, postaram się jednak wykazać, że szklanka jest pełna, a szans czeka nas o wiele więcej niż zagrożeń. 

Ubezpieczenia IDD, czyli większa troska o Klienta

Oprócz tego, że jesteśmy Agentami, to warto pamiętać, że w wielu przypadkach też jesteśmy przecież klientami dla Towarzystw Ubezpieczeniowych. Ustawa IDD jednoznacznie chroni klienta i daje mu większe prawa i możliwości. To dla komfortu klienta i jego wiedzy będziemy zobligowani do porównania ofert i przekazania w taki sposób informacji o tym ubezpieczeniu klientowi, żeby to dla niego było zrozumiałe. Czy chcemy być tak traktowani? To pytanie retoryczne, oczywiście każdy klient chce rozumieć, co kupuje i za co musi zapłacić. Będzie musiał to zrobić Agent, ale również Towarzystwo będzie musiało swoje oferty i produkty budować w  sposób jak najbardziej czytelny. Oczywiście to wymaga więcej pracy, więcej wiedzy oraz na pewno wsparcia systemowego. Pewnie sam długopis i kartka papieru już nie wystarczy.

RODO ubezpieczenia, czyli większe bezpieczeństwo

Również krótko na drugi gorący temat tj. RODO, czyli ochrona danych osobowych w wersji europejskiej. Jako klient bardzo się cieszę, że będę wreszcie mogła zażądać od różnych instytucji, żeby wykreśliły moje dane i się nimi nie posługiwały. Te instytucje to zrobią, ponieważ za nieprzestrzeganie nowego prawa będą szły, kary finansowe, którymi ryzykować nie będą. Odwracając sytuację, takie oczekiwania wobec nas będą mieli nasi klienci i  my te oczekiwania musimy spełnić i oczywiście spełnimy. Tutaj już sprawny CRM ubezpieczeniowy okaże się absolutną koniecznością, aby chronić i zarządzać danymi, ponieważ w tym przypadku każdy błąd może już sporo kosztować.

Podsumowując, rok 2018 to dla pracowników branży ubezpieczeniowej szansa, ale też konieczność rozwoju i zdobywania nowej wiedzy. 

Anna Pająkowska

Prezes Zarządu MSM

Kim jesteśmy?

MSM to innowacyjna multiagencja sieciowa sprzedająca najlepsze ubezpieczenia. Ogromne doświadczenie, wielka wiedza, dbałość o zadowolenie Klientów oraz Multiagentów ubezpieczeniowych, a także intuicyjny CRM ubezpieczeniowy sprawia, że warto współpracować z naszą multiagencją.

Dołącz do nas na: Facebook Linkedin