Jak zwiększyć sprzedaż ubezpieczeń na życie?
11 stycznia, 2019| Agenci
W Polsce coraz więcej
ludzi zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest posiadanie polisy na życie.
Jednocześnie jednak, w porównaniu do większości krajów UE, mało, kto je w
naszym kraju wykupuje. Przez wielu Agentów ubezpieczeniowych sprzedaż
ubezpieczeń na życie jest zaś postrzegana jako trudna. Co więc warto wiedzieć
na temat specyfiki tego produktu?
Czy sprzedaż ubezpieczeń na życie naprawdę jest trudna?
Sprzedaż ubezpieczeń każdego typu wiąże się dla Agenta
ubezpieczeniowego z chęcią zapewnienia bezpieczeństwa Klientowi. Jednocześnie każdy segment rynku ma swoją specyfikę,
a sprzedaż ubezpieczeń życiowych rzeczywiście bywa trudniejsza i bardziej czasochłonna
niż np. sprzedaż OC komunikacyjnego.
Każdy Agent ubezpieczeniowy powinien mieć jednak świadomość,
że sprzedaż ubezpieczeń na życie może okazać się bardzo zyskowna. W dodatku
skupienie się na tym segmencie rynkowym pozwala znacznie rozwinąć swoje
kompetencje.
Sprzedaż ubezpieczeń na życie z perspektywy Klienta
W Polsce rynek ubezpieczeń na życie stanowi znacznie
mniejszą część rynku niż w większości krajów Europy Zachodniej. Polacy nie
kupują polis na życie z wielu powodów, w tym przez:
· Postrzeganie ubezpieczeń na życie jako skomplikowanych.
Polacy często nie rozumieją sposobu działania polis na życie, a nawet nie ufają
ubezpieczycielom.
· Ciągłe odkładanie decyzji o zakupie polisy.
Wielu ludzi uważa, że ubezpieczenie na życie będzie przydatne dopiero w bliżej
nieokreślonej przyszłości.
· Postrzegania polis na życie jako bardzo drogich.
Warto tutaj zauważyć, że ubezpieczenia życiowe wcale nie muszą być kosztowne.
· Unikanie rozmów o tematyce ubezpieczeń na życie
i ryzyk z nim związanych, takich jak np. śmierci ubezpieczonego.
· Brak odczuwania potrzeby posiadania polisy na
życie. Część Polaków uważa takie ubezpieczenie po prostu za zbędny wydatek.
Polscy obywatele często mają więc mgliste pojęcie na temat
funkcjonowania ubezpieczeń na życie. Jeśli jednak ktoś np. Agent, potrafi rozwiać
ich wątpliwości i pokazać zyski z takiego ubezpieczenia, to bardzo często
dochodzi do zawarcia polisy. Ludzie bowiem zwykle chcą zabezpieczyć przyszłość
swoją, a przede wszystkim swojej rodziny.
Na co zwrócić uwagę przy sprzedaży ubezpieczeń na życie?
Każdy proces sprzedaży jest inny i wymaga indywidualnego
podejścia. Generalnie jednak, chcąc zwiększyć sprzedaż ubezpieczeń życiowych,
warto pamiętać o kilku kwestiach:
· Okazaniu empatii – sprzedaż ubezpieczeń na życie
opiera się w zasadzie na sprzedawaniu obietnicy i bezpieczeństwa. Bardzo
istotne jest więc zrozumienie wszystkich obaw Klienta oraz zaoferowanie mu
rozwiązania, dopasowanego do jego potrzeb.
· Dyskrecji – tematy poruszany przy ubezpieczeniu
na życie mogą być krępujące dla Klienta.
· Wskazaniu korzyści – warto mieć na uwadze, że
Klientowi zależy na skutecznym rozwiązaniu potencjalnego problemu, a nie na
technicznym aspekcie funkcjonowania ubezpieczenia.
· Sprzedaży możliwie najprostszych polis – na ogół
im prostsza polisa, tym łatwiej ją sprzedać.
· Stosowaniu prostego języka i przykładów – tak,
by przekaz był zrozumiały.
· Pokazaniu, że ubezpieczenia życiowe mogą być
tanie – wielu uważa je za bardzo drogie,
a przecież jego koszt jest często niższy niż np. abonament na Internet.
· Umiejętnym dozowaniu informacji – w czasie
rozmowy z Klientem nie należy przesadzać z ilością podawanych komunikatów.
Lepiej jest skupić się na dwóch, trzech kluczowych aspektach danej oferty.
Oczywiście do sprzedaży ubezpieczeń życiowych trzeba być
także odpowiednio przygotowanym merytorycznie. Pomóc w tym mogą szkolenia
ubezpieczeniowe oraz wsparcie doświadczonego zespołu specjalistów produktowych.
Dołącz do nas jeszcze dziś!
Jak zawrzeć dobre ubezpieczenie turystyczne?
Polski rynek ubezpieczeń na tle Europy
Popularne
Kim jesteśmy?
MSM to innowacyjna multiagencja sieciowa sprzedająca najlepsze ubezpieczenia. Ogromne doświadczenie, wielka wiedza, dbałość o zadowolenie Klientów oraz Multiagentów ubezpieczeniowych, a także intuicyjny CRM ubezpieczeniowy sprawia, że warto współpracować z naszą multiagencją.