Blog ubezpieczeniowy Multiagencji MSM.pl

Jak pozyskiwać nowych klientów ?

współpraca rekrutacja pozyskiwanie klientów

Dlaczego nie mamy problemów z pozyskiwaniem nowych klientów ?

Ciągle rośniemy i się rozwijamy. Bo mamy dla nich dobre propozycje. Minimalne zaangażowanie czasowe klienta, agenta i bardzo dobra, profesjonalna oferta.


Jesteśmy on-line od 10 lat, i będziemy nadal.

Z takim pomysłem wchodziliśmy na rynek już 10 lat temu, pandemia tylko przyspieszyła nasz rozwój. Ubezpieczenia można sprzedawać i kupować , siedząc przy biurku lub na kanapie ze swoim laptopem na kolanach. Wygodnie, bezpiecznie, komfortowo dla obydwu stron. Warunki uzgadniamy na piśmie więc jest to bezpieczniejsza forma, bez problemów kto co zrozumiał, powiedział lub nie w trakcie rozmowy. Oczywiście jeżeli jest taka potrzeba to też obecne komunikatory pozwalają nam się szybko zobaczyć i usłyszeć. Jaka to olbrzymia oszczędność czasu i zasobów np. paliwa czy papieru. Wiemy jak drogie są w tej chwili. Kto nie zna powiedzenia – czas do pieniądz – więc korzystajmy z tej formy sprzedaży oszczędzając czas klienta i swój własny.

Współpracujemy z  nowoczesnym agentem i klientem.

Czy są klienci, którzy chcą ciągle przyjść do biura – oczywiście tak. Czy są Agenci, którzy te biura ciągle chcą otwierać – oczywiście tak. Ale to nie jest rosnący rynek. Bo coraz więcej jest klientów, którzy kupują różne rzeczy przez internet i coraz więcej jest Agentów, którzy chcą tak prowadzić dystrybucję. My posiadamy narzędzia i wiedzę, żeby taką sprzedaż oferować klientom i wsparcie dla takiej sprzedaży Agentom.

Szanujemy czas agentów i klientów.

Mamy na dziś czas nadmiaru wszystkiego. Za dużo informacji, szkoleń, za dużo ofert. Za dużo możliwości to wydaje się dziwne ale może być problemem dla klienta ale też dla Agenta. Co wybrać, co jest lub będzie dla mnie najlepszym rozwiązaniem. W tym nadmiarze klient potrzebuje wsparcia i  pomocy. Kogoś kto pomoże mu wybrać najlepszą dla klienta ofertę mając na uwadze właśnie interes tego klienta. Takie zaufanie to ważna rzecz ale też olbrzymia oszczędność czasu dla klienta. Nie musi sam wykonywać tej pracy związanej ze zdobyciem wiedzy na temat oferty i wybieraniem rozwiązania. Jeżeli klient mówi tylko o cenie ( poza OC komunikacyjnym ) to oczywiście jest zagubiony w mnogości ofert. Zbieramy dane – szukamy rozwiązań – przedstawiamy je klientowi, odpowiadamy na pytania i finalizujemy to co wybrał klient.

Nowoczesne narzędzia i wiedza Agenta to klucz do skutecznej sprzedaży.

Żeby zaoszczędzić czas klienta i swój musimy mieć narzędzia, które pozwolą nam w sposób metodyczny zbierać dane i je magazynować. Ważne jest żebyśmy mogli w prosty sposób przeanalizować to co klient posiada i jak to jest ubezpieczone – czyli taki widok klienta 360 stopni. Te dane w łatwy sposób też trzeba aktualizować w  czasie ale też z datami kiedy zmiany wystąpiły. Wszystkie wymogi formalne, czyli RODO i APK też należałoby przy tym kliencie posiadać. Żeby nie było problemu potem czy możemy się z klientem kontaktować i czy oferta przygotowana jest poprawnie do danych, które klient nam podał. Wysyłka ofert z jednego miejsca – dostęp dla klienta do polis lub/i ofert też ułatwia komunikację.

Uczymy Agentów pozyskiwać klientów w sieci – zakładamy fun-page i uczymy jak się skutecznie się pozycjonować. Oczywiście ten nowoczesny klient będzie nas szukał w sieci i tam musimy być. Własna strona z blogiem, Facebook, Instagram , może LinkedIn i inne. W zależności do jakiego klienta chcesz dotrzeć i jakie produkty lub usługi chcesz wypromować.

Czy klient po pandemii wróci do biura ?

Zauważalny jest odpływ klientów z takich chodzących do biur w stronę telefonu, maila i internetu. Klienci utrzymują kontakt ze swoim agentem ale już nie z biurem. To wtedy po co te koszty, czy one nam są do czegokolwiek potrzebne, czy to tylko przyzwyczajenie. Czasami agenci mówią o prestiżu, bo biuro w ładnej lokalizacji z logo marki coś im dodaje. I tak i nie, w mniejszych miejscowościach może jeszcze to ma znaczenie w  miastach większych, żadnego. Nasz prestiż najlepiej budować poprzez naszą wiedzę i profesjonalizm w kontakcie z klientami. Ten trend będzie się nasilał więc warto policzyć jak bardzo ten koszt wynajmu biura jest dla nas opłacalny.

W jakim kierunku rynek ubezpieczeniowy się będzie rozwijał ?

Teraz już nie będziemy walczyć z innym agentem czy przedstawicielem leasingu czy dealerem. Teraz będziemy walczyć ze sztuczną inteligencją, która coraz mocniej wkracza w cały obszar sprzedaży i obsługi ubezpieczeń. To jest droga technologia więc będzie wykorzystywana przez TU i Banki czyli te instytucje, które takie zasoby finansowe posiadają. Sztuczna inteligencja potrzebuje też dostępu do dużej ilości danych, żeby się skutecznie uczyć. Łatwiej będzie ją wykorzystać przy masowym produkcie takim jak oc niż przy produkcie firmowym, gdzie jednak specyfika firm nawet przy tym samym pkd może się różnic od siebie. Czyli wiadomo jak budować swój portfel, żeby był bezpieczny i stabilny. Cross selling o którym mówią wszyscy, w multiagencji powinien być kluczowym działaniem. Klient, który jest związany z nami wieloma rozwiązaniami ubezpieczeniowymi , któremu co jakiś czas oferujemy nowe produkty, dopasowane do jego potrzeb, któremu oszczędzamy czas i  pieniądze z nami zostanie i będzie się razem z nami rozwijał.


Anna Pająkowska

Prezes Zarządu MSM