Jak zbudować swoją własną multiagencję?
30 grudnia, 2024| Agenci
Chciałbyś sprzedawać polisy w ramach własnego biznesu? Zamiast skupiać się na produktach tylko jednego TU, agent działający w multiagencji ma dostęp do ubezpieczeń wielu towarzystw. Dzięki temu zyskuje szerokie możliwości dopasowywania swoich ofert do potrzeb klientów. Jednak obawiasz się, że uruchomienie takiego biznesu jest trudnym zadaniem? W artykule wyjaśniamy, jak założyć agencję ubezpieczeniową. Znajdziesz w nim także kilka wskazówek, które ułatwią Ci prowadzenie takiej firmy - zapoznaj się z poradami ekspertów z branży!
Od czego zacząć tworzenie multiagencji?
Do otworzenia multiagencji potrzebna jest licencja agenta ubezpieczeniowego, którą wydaje Komisja Nadzoru Finansowego. Aby ją otrzymać, potrzebujesz minimum średniego wykształcenia, zaświadczenia o niekaralności oraz trzeba zdać egzamin organizowany przez zakład ubezpieczeń, z którym zamierzasz współpracować. Nadzór nad egzaminem prowadzi KNF. Jego celem jest ocena wiedzy zdającego z zakresu m.in. przepisów prawa ubezpieczeniowego oraz etyki zawodowej. Oczywiście, przed egzaminem czeka Cię kurs organizowany przez dane towarzystwo ubezpieczeniowe.
Jaka jest rola know-how w budowaniu własnego biznesu w branży ubezpieczeń?
Założenie firmy w branży ubezpieczeń jest proste, jednak utrzymanie jej stanowi już spore wyzwanie z powodu ogromnej konkurencji. Dlatego branżowe know-how odgrywa istotną rolę w kontekście nie tylko możliwości rozwoju biznesu, ale także ograniczenia ryzyka jego upadku.
Podstawą sukcesu jest znajomość potrzeb klientów. Analiza tych informacji umożliwia np. wyszukanie luk na rynku lokalnym, które można z korzyścią wypełnić. Dzięki temu mamy pewność, że proponowana Klientowi oferta jest dostatecznie konkurencyjna.
Oprócz tego bardzo istotne jest pozyskanie wiedzy w zakresie:
skutecznych technik sprzedażowych,
budowania zaufania oraz nawiązywania długofalowych relacji z klientami,
specyfiki produktów ubezpieczeniowych, które nieustannie ewoluują,
metod zarządzania ryzykiem związanym z prowadzeniem biznesu,
regulacji prawnych dotyczących branży ubezpieczeniowej.
Jak skutecznie pozyskiwać i utrzymywać klientów?
Reklama jest oczywiście najskuteczniejszym sposobem na pozyskiwanie nowych klientów, ale wiąże się z kosztami. Jeśli masz ograniczony budżet, stawiając pierwsze kroki w tym biznesie, skup się na sprzedaży ubezpieczeń wśród rodziny oraz znajomych. Bardzo możliwe, że będą polecać ofertę innym, dzięki czemu powoli zaczniesz budować bazę kontrahentów. Dodatkowo, jeśli znasz kogoś prowadzącego firmę usługową, pomyśl o nawiązaniu współpracy partnerskiej. Na przykład właściciel warsztatu samochodowego może polecać zakup ubezpieczeń OC w Twojej multiagencji.
Oprócz tego w celu ułatwienia sobie pozyskiwania klientów:
otwórz biuro w atrakcyjnej lokalizacji (jeśli planujesz sprzedaż stacjonarną),
bądź aktywny w internecie - uruchom własną stronę oraz prowadź firmowe profile w popularnych mediach społecznościowych,
nawiąż współpracę z inną, doświadczoną multiagencją ubezpieczeniową - skorzystaj z oferty MSM.
Pamiętaj także, aby starać się budować długofalową relację z osobami, które skorzystały z Twojej oferty. W tym celu dbaj o swój dobry wizerunek, stawiaj interesy klienta na pierwszym miejscu oraz w transparentny sposób opisuj proponowane ubezpieczenia. Oprócz tego trzymaj się zasad związanych z etyką zawodową agenta ubezpieczeniowego.
O czym warto pamiętać zarządzając multiagencją w formie JDG?
Zarządzając multiagencją powinieneś najwięcej uwagi poświęcać kwestiom związanym z dywersyfikacją oferty. Kluczowa jest więc szeroko zakrojona współpraca z firmami ubezpieczeniowymi. Mogąc sprzedawać produkty wielu TU, dużo łatwiej będzie Ci je dopasowywać do indywidualnych potrzeb klientów. Jednocześnie dzięki temu będziesz mógł proponować polisy z wielu różnych grup, zwiększając bazę potencjalnych odbiorców swojej oferty.
Oprócz tego pamiętaj o:
wdrażaniu rozwiązań usprawniających obsługę klienta oraz podnoszących jej jakość,
skrupulatnej kontroli kosztów,
umiejętnym zarządzaniu ryzykiem biznesowym.
Dołącz do MSM - wspieramy rozwój multiagencji na każdym etapie!
Jeśli chcesz spróbować swoich sił w sprzedaży ubezpieczeń i prowadzić związaną z tym jednoosobową działalność gospodarczą, nawiąż współpracę z MSM. Nasza multiagencja ubezpieczeniowa zapewni Ci kompleksowe wsparcie - zarówno na etapie ubiegania się o licencję agenta oraz rejestrowania firmy, jak i później w czasie stawiania pierwszych kroków w biznesie. Będziesz mógł sprzedawać polisy aż 30 TU oraz korzystać z nowoczesnego narzędzia informatycznego. To innowacyjna platforma online usprawniająca wiele procesów związanych m.in. z zarządzaniem bazą klientów. Z nami zyskasz realne szanse na dynamiczny rozwój własnej agencji - zapraszamy do kontaktu!
Chcesz działać na własnych zasadach w branży ubezpieczeniowej? Dołącz do MSM.pl i rozpocznij współpracę już dziś!
Etyczna praca z klientem - jaka jest jej rola w branży ubezpieczeń?
Dlaczego warto ubezpieczyć flotę pojazdów w swojej firmie? Wyjaśniamy!
Popularne
Kim jesteśmy?
MSM to innowacyjna multiagencja sieciowa sprzedająca najlepsze ubezpieczenia. Ogromne doświadczenie, wielka wiedza, dbałość o zadowolenie Klientów oraz Multiagentów ubezpieczeniowych, a także intuicyjny CRM ubezpieczeniowy sprawia, że warto współpracować z naszą multiagencją.