Blog ubezpieczeniowy Multiagencji MSM.pl

Jakich błędów unikać w pracy Multiagenta?

Praca Współpraca Sprzedaż

Każdy Multiagent ubezpieczeniowy chce być profesjonalistą, który rozwiązuje problemy Klientów i  zwiększa sprzedaż polis. Wielu Multiagentów dokonuje jednak podobnych błędów, które zmniejszają ich szansę na sukces w tej branży. Wymieniamy więc kilka najczęstszych błędów w pracy Multiagenta i radzimy, jak ich uniknąć.

Sprzedaż tylko kilku najprostszych produktów ubezpieczeniowych

Rynek ubezpieczeniowy jest szeroką branżą, a ubezpieczyć można praktycznie wszystko i to niemal od każdego ryzyka. Wielu Multiagentów skupia się jednak wyłącznie na sprzedaży tych najprostszych i  najpopularniejszych typach ubezpieczeń takich jak OC samochodu, czy też ubezpieczenie domu. O ile w przypadku początkujących Agentów taka sytuacja jest zrozumiała, o tyle bardziej doświadczeni Multiagenci powinni także sprzedawać bardziej skomplikowane produkty ubezpieczeniowe. Warto pamiętać, że w  dzisiejszych czasach klienci oczekują kompleksowej obsługi ubezpieczeniowej, a  sprzedaż np. ubezpieczeń życiowych może się okazać korzystna zarówno dla Klienta, jak i Multiagenta ubezpieczeniowego.

Ważne jest także to, aby współpracować z multiagencją, która ma doświadczenie i wspiera Agenta w sprzedaży takich ubezpieczeń jak np. ubezpieczenia medyczne, grupowe, rolne, flotowe i firmowe. Wyspecjalizowanie się w sprzedaży właśnie tego typu produktów ubezpieczeniowych to bowiem często bardzo opłacalny pomysł.

Brak analizy pracy Multiagenta i wyznaczania celów

Praca Multiagenta opiera się na obsłudze licznej grupy Klientów i  codziennej sprzedaży polis. Często okazuje się to wciągające i czasochłonne. Warto jednak, aby każdy Multiagent przynajmniej od czasu do czasu, znalazł czas na przeanalizowanie swojej pracy i wyników jej działań.

Tego typu analizy najłatwiej i najefektywniej przeprowadzić, jeżeli na co dzień pracuje się w nowoczesnym systemie CRM dla agentów ubezpieczeniowych. Dostęp do takiego systemu otrzymać można za darmo, jeśli tylko wybierze się odpowiednią multiagencję do współpracy. Analiza portfela Klientów i historii sprzedaży w takim systemie może dać błyskawiczną odpowiedź, np. na to, jakie produkty ubezpieczeniowe dany Agent sprzedaje najczęściej. Dobrze jest także wyznaczać sobie cele, które potrafią zmotywować do jeszcze lepszej pracy.

Posługiwanie się niezrozumiałym dla Klienta językiem

W pracy Multiagenta ubezpieczeniowego pozyskiwanie i utrzymywanie Klientów ma fundamentalne znacznie. Kluczem do sukcesu jest więc umiejętność odpowiedniej komunikacji. Z jednej strony Multiagent powinien dążyć do sprzedaży, z drugiej jednak powinien być przede wszystkim doradcą i osobą, która potrafi słuchać i rzeczowo odpowiadać na wszelkie pytania Klientów.

W praktyce nie zawsze jest to proste, jednak przy odpowiedniej motywacji i zaangażowaniu każdy Multiagent jest w stanie rozwinąć odpowiednie kompetencje, które pomogą w skutecznej i efektywnej komunikacji z  każdym Klientem.

Brak rozwoju swojej wiedzy oraz kompetencji  

Ubezpieczenia to szeroka branża, która podlega stałej ewolucji. Zmieniają się produkty ubezpieczeniowe, ceny, przepisy prawne oraz wymagania Klientów. W konsekwencji Multiagent powinien ciągle dostosowywać się do otoczenia i wykorzystywać nadążające się okazje. Multiagent ubezpieczeniowy ma zaś wiele możliwości rozwoju np. poprzez rozwój struktur sprzedażowych, szkolenia ubezpieczeniowe online, czy też wyrabianie uprawnień KNF.

Dołącz do nas jeszcze dziś!

Zostań Agentem

Mikołaj Pasecki

Specjalista ds mediów