Jakich błędów unikać w pracy Multiagenta?
08 lipca, 2018| Agenci
Każdy Multiagent
ubezpieczeniowy chce być profesjonalistą, który rozwiązuje problemy Klientów i
zwiększa sprzedaż polis. Wielu Multiagentów dokonuje jednak podobnych błędów,
które zmniejszają ich szansę na sukces w tej branży. Wymieniamy więc kilka najczęstszych
błędów w pracy Multiagenta i radzimy, jak ich uniknąć.
Sprzedaż tylko kilku najprostszych produktów ubezpieczeniowych
Rynek ubezpieczeniowy jest szeroką branżą, a ubezpieczyć
można praktycznie wszystko i to niemal od każdego ryzyka. Wielu Multiagentów
skupia się jednak wyłącznie na sprzedaży tych najprostszych i
najpopularniejszych typach ubezpieczeń takich jak OC samochodu, czy też
ubezpieczenie domu. O ile w przypadku początkujących Agentów taka sytuacja jest
zrozumiała, o tyle bardziej doświadczeni Multiagenci powinni także sprzedawać
bardziej skomplikowane produkty ubezpieczeniowe. Warto pamiętać, że w
dzisiejszych czasach klienci oczekują kompleksowej obsługi ubezpieczeniowej, a
sprzedaż np. ubezpieczeń życiowych może się okazać korzystna zarówno dla
Klienta, jak i Multiagenta ubezpieczeniowego.
Ważne jest także to, aby współpracować
z multiagencją, która ma doświadczenie i wspiera Agenta w sprzedaży takich
ubezpieczeń jak np. ubezpieczenia medyczne, grupowe, rolne, flotowe i firmowe. Wyspecjalizowanie
się w sprzedaży właśnie tego typu produktów ubezpieczeniowych to bowiem często
bardzo opłacalny pomysł.
Brak analizy pracy Multiagenta i wyznaczania celów
Praca Multiagenta opiera się na obsłudze licznej grupy Klientów i
codziennej sprzedaży polis. Często okazuje się to wciągające i czasochłonne.
Warto jednak, aby każdy Multiagent przynajmniej od czasu do czasu, znalazł czas
na przeanalizowanie swojej pracy i wyników jej działań.
Tego typu analizy najłatwiej i najefektywniej przeprowadzić,
jeżeli na co dzień pracuje się w nowoczesnym systemie CRM dla agentów
ubezpieczeniowych. Dostęp do takiego systemu otrzymać można za darmo, jeśli
tylko wybierze się odpowiednią multiagencję do współpracy. Analiza portfela
Klientów i historii sprzedaży w takim systemie może dać błyskawiczną odpowiedź,
np. na to, jakie produkty ubezpieczeniowe dany Agent sprzedaje najczęściej. Dobrze
jest także wyznaczać sobie cele, które potrafią zmotywować do jeszcze lepszej
pracy.
Posługiwanie się niezrozumiałym dla Klienta językiem
W pracy Multiagenta ubezpieczeniowego pozyskiwanie i utrzymywanie
Klientów ma fundamentalne znacznie. Kluczem do sukcesu jest więc umiejętność
odpowiedniej komunikacji. Z jednej strony Multiagent powinien dążyć do
sprzedaży, z drugiej jednak powinien być przede wszystkim doradcą i osobą,
która potrafi słuchać i rzeczowo odpowiadać na wszelkie pytania Klientów.
W praktyce nie zawsze jest to proste, jednak przy
odpowiedniej motywacji i zaangażowaniu każdy Multiagent jest w stanie rozwinąć
odpowiednie kompetencje, które pomogą w skutecznej i efektywnej komunikacji z
każdym Klientem.
Brak rozwoju swojej wiedzy oraz kompetencji
Ubezpieczenia to szeroka branża, która podlega stałej ewolucji. Zmieniają się produkty ubezpieczeniowe, ceny, przepisy prawne oraz wymagania Klientów. W konsekwencji Multiagent powinien ciągle dostosowywać się do otoczenia i wykorzystywać nadążające się okazje. Multiagent ubezpieczeniowy ma zaś wiele możliwości rozwoju np. poprzez rozwój struktur sprzedażowych, szkolenia ubezpieczeniowe online, czy też wyrabianie uprawnień KNF.
Dołącz do nas jeszcze dziś!
Co zrobić, gdy otrzymałeś zaniżone odszkodowanie?
Jak wyglądają początki pracy Multiagenta ubezpieczeniowego?
Popularne
Kim jesteśmy?
MSM to innowacyjna multiagencja sieciowa sprzedająca najlepsze ubezpieczenia. Ogromne doświadczenie, wielka wiedza, dbałość o zadowolenie Klientów oraz Multiagentów ubezpieczeniowych, a także intuicyjny CRM ubezpieczeniowy sprawia, że warto współpracować z naszą multiagencją.