Blog ubezpieczeniowy Multiagencji MSM.pl

Multiagent lub własna niezależna Multiagencja zorganizowane w jeden dzień - czy to możliwe?

multiagencja praca rekrutacja kariera współpraca technologia

Każdy, kto choćby otarł się o sprzedaż ubezpieczeń zapewne choć raz miał lub nadal ma w głowie pomysł, aby zacząć pracę jako Multiagent.

Jakie zwykle powoduje, że o takim ruchu myślimy:

  1. Potencjalnie wyższa prowizja - znamy te mity o prowizjach dużych Multi
  2. Budowa własnego biznesu - czyli własność bazy klientów
  3. Pełna decyzyjność jak organizuję pracę i wszelkie jej aspekty - w końcu jestem właścicielem i nie muszę naginać się do cudzych zasad
  4. Swoboda kształtowania sposobu wynagradzania współpracowników
  5. Swoboda wyboru  TU

Jeśli to takie wspaniałe, to czemu nie mamy kilkuset tysięcy MutiAgentów?

I czy da się zrealizować tytułową tezę w praktyce?

No to zaczynamy krok po kroku jakie minimalne działania, koszty i czas są potrzebne:

  1. Wybór TU / negocjacje prowizyjne. Podpisanie umów zajmuje dużo czasu, nie wszystkie TU mają ochotę na współpracę z małymi i szczególnie startującymi Multi. Jeżeli nawet zdecydują się na współpracę to poziom prowizji będzie niższy niż to czego oczekujemy oraz często obwarowany wieloma wymogami. No i ten czas….. a my ciągle nie sprzedajemy.
  2. Nabywanie lub przenoszenie uprawnień. To już pewnie wszyscy wiedzą , że nowych uprawnień nie da się zrobić “od ręki”, bo same egzaminy nie odbywają się w TU codziennie, a do tego zawsze jeszcze czeka się na nadanie uprawnień, często jeszcze szkolenia wdrożeniowe i dopiero można robić pierwsze kalkulacje…. Jeżeli przenosimy uprawnienia do swojej własnej firmy TU lub innego Mutli - niestety też to trwa …. łatwo nie jest,  a czas nadal ucieka podczas gdy nie możemy obsłużyć żadnego klienta. A co jeśli klient jaki przyszedł na wznowienie w TU, w którym nie masz uprawnień a inne oferty nie są tak korzystne lub TU w jakich możesz pracować nie mają w ogóle ryzyk potrzebnych klientowi lub nie masz specyficznych uprawnień do ich ofertowania? Jesteś gotowy na to, że go stracisz ?
  3. Kolejny obszar to systemy do rozliczeń i same rozliczenia prowizyjne. Oczywiście można kupić gotowe systemy, które bardziej lub mniej nam pasują. Ale jeżeli chcesz mieć więcej niż siebie w swojej Multi to bez tego się nie obejdzie a dodatkowo musisz sam (czas) albo kogoś zatrudnić do wprowadzania danych z plików prowizyjnych. Czyli dodatkowy koszt w pieniądzu i czasie. Nawet jeżeli chcesz pracować jako pojedynczy Multiagent nie ominie Cię ten temat. A to znowu czas na wdrożenia i niezbędna inwestycja finansowa.
  4. CRM - jeżeli naprawdę chcesz żyć z ubezpieczeń to nie będziesz miał dziesięciu czy nawet 100 klientów. Jeżeli chcesz zatrudniać Współpracowników to razem będzie to już znaczna ilość danych do obsługi. Wznowienia, płatności, wymogi RODO i  IDD, korespondencja - tak znowu da się ogarnąć, bo można kupić lepsze lub gorsze systemy. Ale to znowu inwestycja - zwykle wbrew pozorom kosztowna a  szczególnie jak masz współpracowników i chcesz, aby mieli dostępu - zwykle płaci się za każdy login.
  5. Baza Wiedzy. Jeżeli chcesz mieć Współpracowników , ale i dla siebie samego szukanie informacji po poszczególnych TU może być udręką. Nikt w TU nie będzie chciał Ci podpowiadać za każdym razem jak dany proces przeprowadzić , jak druk zastosować, jak poradzić sobie z problemem w kalkulatorze. Na pewno nie dostaniesz wiedzy jak dany temat wygląda w różnych TU. Oczywiście z  biegiem czasu nabędziesz całą potrzebną wiedzę. Ale musisz ją jakoś zmagazynować i udostępnić Współpracownikom. A  jeżeli mają pytanie i potrzebę wsparcia do kogoś muszą zadzwonić - do Ciebie, do zatrudnionej osoby?
  6. Miejsce do pracy - lokal, wyposażenie,opłaty - to bardzo duże obciążenie na start a jak widać wyżej dochody pojawią się dopiero za jakiś czas….

Nie chodzi o straszenie, bo oczywistym jest tak jak zostało to przedstawione powyżej, że wszystko da się rozwiązać. Ale czy tak da się zrealizować nasz cel:

Własna niezależna Multiagencja zorganizowana w jeden dzień i gotowa do zarabiania od dnia startu bez inwestycji i kosztów stałych

OK, powiesz spokojnie, ale są przecież inne sprawdzone rozwiązania.

Zobaczmy jak to wygląda:

  1. Franczyza - Tu faktycznie dostajesz w pakiecie narzędzia, systemy, wsparcie marketingowe. Operacyjnie nie musisz się o nic martwić. Ale każda umowa ma swoje wymagania i które sprawdzają się do większego lub mniejszego wkładu finansowego, wymogów co do lokalu, wyłączności na współpracę oraz własność portfela klientów pozostaje u Franczyzodawcy. Do tego zwykle jakieś lojalki. Jak już się uruchomisz to czekają Cię często również stałe opłaty franczyzowe. Musisz zaakceptować system wynagrodzeń jakie funkcjonują w ich systemach rozliczeń. I nie pracujesz pod cudzą marką.
  2. Duża MultiAgencją  - Co do zasady nie ma specjalnie różnicy do Franczyzy - umowy mają podobny charakter i podobne wymogi.

Poruszając się wyłącznie w rozwiązaniach zgodnych z prawem nadal w obu tych formach nie zrealizujesz w 100% naszego pierwotnego założenia.

Własna niezależna Multiagencja zorganizowana  w jeden dzień i gotowa do zarabiania od  dnia startu bez inwestycji i kosztów stałych.

Czy jest na to rozwiązanie?



Platforma rozwoju Twojego biznesu


Firma Multisavemoney z Bydgoszczy to duży i ważny dla wielu wiodących Towarzystw gracz na rynku Multiagencyjnym.

Powstała w 2010 roku od samego początku postawiła na wolność wyboru, wsparcie, rozwój i partnerstwo we współpracy ze swoimi Agentami oraz autorski system informatyczny.  Dzięki takiemu podejściu jesteśmy już w TOP20 trzech największych TU. 

W oparciu o swoje doświadczenia zbudowaliśmy autorską  formułę współpracy, która niezmiennie przyciąga nowych Współpracowników.

Dziś to już ponad 1500 osób , 15 biur Partnerskich i ponad 30 Towarzystw Ubezpieczeniowych oraz oferta Leasingów i Kredytów.


Z nami otrzymasz własną, niezależną Multiagencję zorganizowaną  w jeden dzień i gotową do zarabiania od dnia startu bez inwestycji i  kosztów stałych.

Swoim partnerom przekazujemy dedykowaną platformę biznesową.

Połączenie technologii i codziennego wsparcia.

Narzędzie i zaplecze, które wspomaga ich biznes.

Formuła; Możliwości; Gwarancje

Możesz działać pod swoją marką

Możesz działać pod swoją marką korzystając z własnych systemów do obsługi klienta– jedynie na polisie klient zobaczy MSM, lub możesz skorzystać w pełni z korzyści naszego systemu do obsługi klienta (zautomatyzowane procesy: RODO, IDD, APK, Ofertowanie i zatwierdzanie ofert), ale nadal promujesz swoją markę XYZ Ubezpieczenia – partner MSM.

Brak wymogu wyłączności

Możesz z platformy pobrać tylko jednego dostawcę, a resztę sprzedawać gdzie indziej lub podjąć decyzje  o pracy wyłącznie na platformie - Ty decydujesz

Sprzedawca czy Biuro

Chcesz działać solo czy budować strukturę zawsze dostaniesz właściwe wsparcie.

Brak wymogu posiadania biura fizycznego

Od początku pracujemy w modelu pracy zdalnej i  on-line - covid nas nie zaskoczył !

Pokażemy Ci jak działać w tym modelu.

Nie musisz ponosić wysokich kosztów od samego początku na biuro fizyczne.

Gwarancja własności portfela

Zapisane w umowie, że Ty jesteś właścicielem portfela klientów. MSM nigdy ani w czasie trwania umowy ani po jej rozwiązaniu nie zwróci się do Twoich Klientów bez Twojej zgody !

Zarabianie od pierwszego dnia

Tak jak przeczytasz dalej - możesz zarabiać od razu nawet jeszcze bez uprawnień

Pełny pakiet produktów

  1. Towarzystwa Ubezpieczeniowe - 30+
  2. Leasing
  3. Kredyty

Systemy wynagrodzeń dla Twoich Współpracowników

Ty określasz jak chcesz ich wynagradzać - każdy  może mieć inny system prowizyjny a platforma za Ciebie to rozliczy, wystawi faktury i wypłaci prowizje Twoim Ludziom.

Brak stałych i  kosztów i opłat

Brak stałych kosztów i opłat - jedyna opłata ustalona jako niewielka część twojej wysokiej  prowizji za sprzedaż. Czyli masz koszty tylko wtedy kiedy sprzedasz.

Prowizje

Wysokie i stałe poziomy bez  wymogów dodatkowych - jak na własny biznes przystało!

Wsparcie profesjonalistów

W Biurze Głównym czeka zespół profesjonalistów, który odpowie na każde pytanie, pomoże na każdym etapie, a nawet przygotuje dla Ciebie ofertę.

Wsparcie rozwoju

Możliwe do otrzymania wsparcie operacyjne i programy finansowania jeśli chcesz z nami pracować na wyłączność lub budować strukturę sprzedaży.






Platforma MSM.Multi +  

Jak robimy to w  praktyce? - platforma aspekty techniczne

Dostęp – prościej się nie da: podpisanie umowy z Multisavemoney

Moduł zapytań

a)         tu założysz konto klienta

b)    automatycznie załatwisz wymogi administracyjne: APK, RODO, IDD

c)    przygotujesz profesjonalnie wyglądającą ofertę - przygotowaną do pracy on-line  z klientem (klient kilkoma kliknięciami przejrzy oferty, dokona akceptacji) automatycznie do oferty zostaną dopięte niezbędne dokumenty.

d)    w  okresie oczekiwania na uprawnienia lub ich      przenoszenia do nas, wprowadzasz dane do ubezpieczenia klienta. Zespół Back-Office przygotowuje dla Ciebie ofertę. Jeżeli klient kupi Ty dostajesz prowizję.  Czyli zarabianie od pierwszego dnia jest jak najbardziej możliwe

Moduł kontakty - tu zobaczysz całą historię klienta, wszystkie dokumenty, polisy

Moduł uprawnień i  Egzaminów - tu masz podgląd pod terminy egzaminów w TU i zapisujesz się na nie. Przeglądasz wszystkie uprawnienia jakie posiadasz.

Moduł Produktowy - sprawdzisz jakie produkty danego typu w wybranym TU masz do dyspozycji i jaka prowizja Ci przysługuje.

Moduł Sprzedaż -  zobaczysz wszystkie swoje sprzedaże łącznie z  historią i dokumentami, zaliczoną składką, statusem polisy, danymi klienta

Moduły Faktury i  Wypłaty - pełne rozliczenia prowizyjne Twoje i Twoich Współpracowników

Moduł Raporty - tu sprawdzisz polisy do wznowienia, wszelkie potrzebne Ci raporty sprzedażowe dla Siebie i Współpracowników

Baza Wiedzy - Wszystko co jest Ci potrzebne do pracy. Opisy procesów i procedur,  materiały do egzaminów i do pracy. Wszelkie informacje i dane per TU i per typ produktu (np. Floty: podstawowe informacje, dokumenty, procesy , procedury, szkolenia, wymogi poszczególnych TU, i charakterystyczne cechy ofert w poszczególnych TU). Wszystko w jednym miejscu.

Porównywarka -  zaoszczędzisz dużo czasu sprzedając polisy komunikacyjne



Twój biznes MultiAgencyjny, który poprowadzisz:

prościej, elastyczniej, taniej, szybciej, bezpieczniej, po swojemu i bardziej dochodowo.

Jesteś zainteresowany?

 Umówmy się na spotkanie (również on-line)

Napisz na adres biznes@msm.pl

Paweł Sroka