Jakie produkty ubezpieczeniowe są sezonowe?
24 września, 2018| Agenci
Większość produktów
ubezpieczeniowych sprzedaje się cały rok. Istnieją jednak również i takie, na
które popyt jest praktycznie przez kilka tygodniu w roku. Można więc z
łatwością wyjść z wprawy ich sprzedawania. Lepiej jednak przygotować się na
nadejście sezonu, ponieważ sprzedaż np. ubezpieczeń upraw rolnych może okazać
się bardzo opłacalna.
Sezonowość jest najbardziej widoczna przy ubezpieczeniach rolnych
Ubezpieczenia rolne dzieli się na obowiązkowe i dobrowolne.
Do tych pierwszych zalicza się przede wszystkim OC oraz ubezpieczenie budynków
rolnych. Sprzedaje je się głównie w grudniu w Warcie, PZU oraz Gothaer. Takie
ubezpieczenia są dość proste i zestandaryzowane, a łączna składka za nie wynosi
zwykle kilkaset złotych.
Dochodowym ubezpieczeniem
rolnym jest te dotyczące upraw. Ten produkt jest ubezpieczeniem dobrowolnym lub
obowiązkowym, jeśli dotyczy upraw dotowanych. Sezon na niego ma miejsce dwa razy
w roku od marca do kwietnia oraz od października do listopada. Dobrą ofertę na
ten produkt ma szczególnie Concordia i PZU, a poziom składek przekracza
zwykle 3 tysiące złotych.
Mimo sporej sezonowości, ubezpieczenia upraw są bardzo
atrakcyjne. W przypadku dużych Klientów posiadających gospodarstwa, których
wielkość przekracza 50 hektarów, poziom łącznej rocznej składki na
ubezpieczenia może być bowiem naprawdę wysoki. Więcej informacji na temat
ubezpieczeń upraw oraz innych produktów ubezpieczeniowych można uzyskać w
czasie szkoleń online.
NNW szkolne – gra warta zachodu?
Sezon na NNW szkolne rozpoczyna się już w maju, a kończy dopiero w październiku. Wyróżnić tutaj można pakiet NNW dla całych placówek oświatowych, którego składka sięga kilkunastu tysięcy złotych, jest więc to bardzo atrakcyjne ubezpieczenie.
Coraz większy popyt obserwuje się także na indywidualne NNW
szkolne, w których przypadku składka wynosi już tylko kilkadziesiąt złotych.
Tego typu polisę wystawić można jednak błyskawicznie.
Kiedy trwa sezon na ubezpieczenia turystyczne?
Ludzie podróżują przez cały rok, jednak zdecydowanie najczęściej
w sezonie urlopowym. Największy popyt na ubezpieczenia turystyczne występuje
więc od końcówki czerwca, do początku września. Polisy turystyczne cieszą się
także sporym zainteresowaniem w czasie urlopów zimowych.
Ubezpieczenia turystyczne są zwykle produktami ze względnie
niskimi składkami ubezpieczeniowymi. Z drugiej strony w czasie sezonu ich
wolumen sprzedaży bywa naprawdę spory, a wystawienie
polisy turystycznej zajmuje mało czasu, szczególnie jeśli można liczyć na wsparcie dobrej Multiagencji.
W dzisiejszych czasach podróżowanie jest zaś łatwiejsze niż
jeszcze kilkanaście lat temu, niestety wielu Klientów wciąż nie zdaje sobie
sprawy, jak ważne jest zapewnienie sobie odpowiedniego ubezpieczenia na podróż.
Koszty leczenia, akcji ratowniczej, transportu medycznego itd. bywają bowiem horrendalne,
a przed ich opłaceniem nie uchroni nawet wyrobienie Europejskiej Karty
Ubezpieczenia Zdrowotnego – EKUZ. W ostatnich latach polscy rekordziści otrzymywali
rachunki za udzieloną pomoc sięgające kilkuset tysięcy złotych. Brak dobrowolnej
polisy turystycznej może się więc okazać bardzo bolesny.
Warto zauważyć, że w ostatnim czasie oferta wielu towarzystw
ubezpieczeniowych w zakresie polis turystycznych uległa rozszerzeniu o ryzka,
pożądane przez Klientów. Dużym powodzeniem cieszą się ubezpieczenia turystyczne
z tzw. klauzulą alkoholową rozszerzającą ochronę o skutki zdarzeń, podczas których
ubezpieczony był pod wpływem alkoholu. Taka klauzula dostępna jest np. w
Allianz.
Sporym zainteresowaniem cieszy się także klauzula nieoczekiwanego
ataku terroru, która zapewnia ochronę w przypadku zamachów terrorystycznych. Zawrzeć
ją można między innymi w Generali.
Wzrost popytu zależy nie tylko od pory roku
Wolumen sprzedaży
większości produktów ubezpieczeniowych jest podobny niezależnie od miesiąca. Pora
roku wpływa zaś na wielkość sprzedaży ubezpieczeń rolnych, turystycznych oraz
NNW szkolnego. Warto jednak zauważyć, że powszechne zainteresowanie na dany
produkt ubezpieczeniowy jest czasem związane z wydarzeniami mającymi wpływ na opinię
publiczną. Na przykład, kiedy klęska żywiołowa dokona ogromnych szkód, to można
się spodziewać, że Klienci będą bardziej zainteresowani ubezpieczeniem swojej
nieruchomości.
Dołącz do nas jeszcze dziś!
Jakie dane warto analizować będąc Agentem ubezpieczeniowym?
Jakie korzyści dla Agenta przynoszą szkolenia ubezpieczeniowe online?
Popularne
Kim jesteśmy?
MSM to innowacyjna multiagencja sieciowa sprzedająca najlepsze ubezpieczenia. Ogromne doświadczenie, wielka wiedza, dbałość o zadowolenie Klientów oraz Multiagentów ubezpieczeniowych, a także intuicyjny CRM ubezpieczeniowy sprawia, że warto współpracować z naszą multiagencją.