Jakie dane warto analizować będąc Agentem ubezpieczeniowym?
30 września, 2018| Agenci
Analiza
danych i statystyk pozwala w sposób obiektywny ocenić swoją aktywność zawodową.
Dzięki temu można wysunąć wnioski, które wpłyną pozytywnie na efektywność pracy
oraz wzrost sprzedaży i zarobków. Jakie więc dane powinien analizować Agent
ubezpieczeniowy chcący rozwinąć swój biznes?
Co analizować, chcąc rozwinąć biznes agenta ubezpieczeniowego?
Ilość
przygotowanych ofert i wystawionych polis, liczba stałych i nowych klientów, wysokość
sprzedaży, prowizji i zarobków itd. – Agent ubezpieczeniowy styka się w swej
pracy z ogromną ilością liczb. Chcąc zaś zbadać efektywność swojej pracy, bez
konieczności poświęcania na to ogromnej ilości czasu, powinno się skupić tylko
na najważniejszych informacjach. Można więc zalecić cykliczne sprawdzanie
przynajmniej kilku kluczowych statystyk, takich jak:
- Trend sprzedaży i zarobków – zarobki Multiagentów ubezpieczeniowych podlegają
sporym wahaniom. Warto jednak sprawdzić, czy w ostatnich kilku, kilkunastu
miesiącach sprzedaż i wynagrodzenie rosną. W ten sposób można najłatwiej dowiedzieć
się, czy biznes Agenta podąża w dobrym kierunku.
- Sprzedaż według Klientów – każdy Klient jest ważny, jednak niektórzy z nich
mają kluczowe znaczenie i warto im poświęcić szczególną uwagę. Świadomość tego,
którzy Klienci kupują najwięcej polis jest więc bardzo przydatna.
- Ilość sprzedanych polis i odrzuconych ofert względem typu produktów – ta statystyka
da obiektywne informacje na temat tego, jakie produkty ubezpieczeniowy dany
Agent sprzedaje najlepiej. Może się na przykład okazać, że na 10 przygotowanych
ofert ubezpieczeń komunikacyjnych, Klienci zawierają średnio 7 polis, kiedy w
przypadku ubezpieczeń życiowych już tylko 2 z 10 ofert kończą się akceptacją
Klienta. Na tej podstawie można dowiedzieć się, na szkolenia, o jakiej tematyce
warto się zapisać.
- Średnia składa z polisy – chcąc rozwijać swój biznes oraz liczyć na rosnące zarobki Agent ubezpieczeniowy powinien sprzedawać coraz bardziej skomplikowane produkty ubezpieczeniowe, które zwykle wiążą się z wyższą składką ubezpieczeniową. Rosnącą średnią stawkę za jedną sprzedaną polisę można więc uznać za pozytywne zjawisko.
- Sprzedaż względem dostawców – w ten sposób można uzyskać informacje, przez jakie towarzystwo sprzedaje się najwięcej polis. To także jest cenna informacja, dzięki której można dowiedzieć się np. tego, na szkolenia produktowe jakiej ubezpieczalni warto uczęszczać.
Analiza
kilku podstawowych informacji może przynieść wiele rzetelnych i kluczowych
informacji na temat swojego rozwoju zawodowego. Oczywiście analiz można
dokonywać znacznie więcej, szczególnie wtedy, kiedy zarządza się całą grupą
sprzedażową.
Czy statystki mogą być generowane automatycznie?
We
współczesnym świeci ilość informacji i danych jest po prostu ogromna, a ludzki
mózg nie jest ich w stanie wszystkich przetworzyć. Agenci ubezpieczeniowi to
zaś zabiegani ludzie, którzy nie mają dużo czasu na zapisywanie danych
dotyczących swej pracy i obliczania na ich podstawie statystyk.
Na
szczęście wszystkie dane mogą być generowane automatycznie przez odpowiedni
system CRM. Wtedy to Agent ubezpieczeniowy ma cały czas dostęp do wszystkich
potrzebnych statystyk i pozostaje mu je jedynie przeanalizować i wyciągnąć
odpowiednie wnioski. W interesie Multiagenta jest więc nawiązanie współpracy z
multiagencją, która zapewnia nowoczesny CRM.
Czy analiza statystyk może doprowadzić do wzrostu zarobków Agenta?
Cały
świat, jak i branża ubezpieczeń stale się zmienia, a umiejętne wykorzystanie
technologii oraz zagregowanych danych pozwala zdobyć przewagi konkurencyjne. Multiagenci
chcąc utrzymać się na rynku oraz zwiększać swoją sprzedaż i zarobki powinni się
więc do tego dostosować.
Liczby bowiem nie kłamią, a ich analiza pozwala wysunąć obiektywne wnioski. Dzięki temu Agent ubezpieczeniowy może rozwijać swój biznes na podstawie racjonalnych przesłanek, a nie domysłów.
Dołącz do nas jeszcze dziś!
Manager, założenie multiagencji – perspektywy rozwoju Agenta
Jakie produkty ubezpieczeniowe są sezonowe?
Popularne
Kim jesteśmy?
MSM to innowacyjna multiagencja sieciowa sprzedająca najlepsze ubezpieczenia. Ogromne doświadczenie, wielka wiedza, dbałość o zadowolenie Klientów oraz Multiagentów ubezpieczeniowych, a także intuicyjny CRM ubezpieczeniowy sprawia, że warto współpracować z naszą multiagencją.