Blog ubezpieczeniowy Multiagencji MSM.pl

Dlaczego CRM dla Agenta ubezpieczeniowego jest tak ważny?

CRM Praca Współpraca

System CRM wspiera Agentów, Multiagentów, a także całe grupy sprzedażowe i agencje ubezpieczeniowe, ponieważ zwiększa efektywność obsługi Klienta i przyspiesza sprzedaż polis ubezpieczeniowych. Czym jednak cechuje się naprawdę dobry system CRM dla Agenta ubezpieczeniowego i czy można uzyskać do niego darmowy dostęp?

Czym jest CRM dla Agenta ubezpieczeniowego?

CRM (customer relationship management), czyli system zarządzania relacjami z  Klientami, przeznaczony branży ubezpieczeniowej jest interaktywną bazą danych Klientów, ofert, polis, faktur i innych informacji wspierających pracę. Z takich rozwiązań systemów korzystają zarówno Agenci wyłączni, Multiagenci, jak i OWCA.

Celem istnienia CRM dla agenta ubezpieczeniowego jest sprawienie, by jego praca była zoptymalizowana, od momentu pozyskania Klienta, aż po rozliczenie sprzedanej polisy. Systemy CRM są dostępne online więc można mieć do nich dostęp non stop niezależnie od miejsca, w którym się przebywa.

Jakie korzyści przynosi CRM dla Agenta ubezpieczeniowego?

Odpowiedni CRM przyniesie korzyści zarówno dla Multiagenta ubezpieczeniowego, Managera zarządzającego grupą sprzedażową, jak i całej agencji ubezpieczeniowej. Korzystanie z odpowiedniego systemu optymalizuje pracę między innymi pod takimi względami, jak:

· Obsługa Klienta i skrócenie czasu wystawiania polisy – dzięki systemowi CRM w jednym miejscu ma się wszystkie dane na temat wybranego Klienta, historię ofert, które mu się proponowało, jak i sprzedanych mu polis.

· Możliwości kontroli działań wykonywanych przez współpracowników i  analizy ich efektywności.

· Szybszego i prostszego rozliczania polis oraz uzyskanych prowizji.

· Możliwości łatwiejszej analizy historii obsługi Klienta i  sprzedanych polis.

· Przypominania o ważnych terminach, dotyczących np. szkoleń online, czy też polis, które wymagają wznowienia.

Korzystanie z odpowiedniego systemu CRM dla Agenta ubezpieczeniowego skraca więc czas potrzebny na obsługę Klienta i zwiększa szansę na sprzedaż polisy, dzięki czemu można liczyć na większe wynagrodzenie ze swojej pracy.

Czy CRM dla Agenta ubezpieczeniowego jest zawsze potrzebny?

Wydawać by się mogło, że dla początkującego Multiagenta system CRM jest niepotrzebny, ponieważ mając niewielu Klientów, wszystkie dane można spokojnie przechowywać np. w arkuszu Excela. Warto jednak wiedzieć, że nawet początkujący Agent ubezpieczeniowy współpracujący z dobrą multiagencją ubezpieczeniową znajdzie w systemie CRM ogromną ilość informacji szkoleniowych, dzięki którym będzie wstanie szybciej rozwinąć swój biznes.

W dodatku z upływającym czasem Multiagent ma coraz większą liczbę Klientów, a  wtedy system CRM staje się już praktycznie koniecznością, do efektywnej pracy. W dzisiejszych czasach CRM jest więc bardzo pomocny dla każdej osoby zajmującej się sprzedażą ubezpieczeń.

Czy dobry CRM dla Agenta ubezpieczeniowego może być darmowy?

Na rynku znaleźć można liczne systemy CRM, które oferowane są sprzedawcom ubezpieczeń. Warto pamiętać, że ich jakość może się bardzo różnić. Dobry system powinien być przygotowany przez specjalistów od spraw informatyki i  ubezpieczeń, tak by był w pełni funkcjonalny i dostosowany do branży. Ważne jest także to, aby cechowała go prostota obsługi i przechodził cykliczne aktualizacje, tak by stale był dostosowany do zmian panujących na rynku ubezpieczeń np. wprowadzenia rozporządzenia RODO.

Na szczęście dostęp do dobrego systemu CRM dla Agenta ubezpieczeniowego można mieć za darmo, zarówno jeśli jest się pojedynczym Multiagentem, czy też posiada się rozbudowaną sieć sprzedaży. W tym celu warto nawiązać współpracę z odpowiednią multiagencją.

Współpracując z właściwą multiagencją, można także liczyć na to, że przez system CRM będzie można skorzystać z pomocy doświadczonych specjalistów ds. produktów ubezpieczeniowych, co może jeszcze bardziej pomóc w skutecznej sprzedaży ubezpieczeń.

Dołącz do nas jeszcze dziś!

Zostań Agentem

Mikołaj Pasecki

Specjalista ds mediów