Specjalizacja, czy sprzedaż wielu produktów ubezpieczeniowych? Co lepiej się sprawdza?
29 lipca, 2018| Agenci
Niektórzy Multiagenci ubezpieczeniowi
specjalizują się w sprzedaży tylko kilku produktów ubezpieczeniowych. Inni zaś
starają się sprzedawać jak najwięcej typów ubezpieczeń. Jakie są wady i zalety
takich strategii i która z nich jest lepsza?
Specjalizacja na prostych produktach dobra na początku kariery?
Rynek ubezpieczeń jest naprawdę bardzo szeroki, ponieważ sprzedawać można liczne
ubezpieczenia takie jak:
· Komunikacyjne, w tym OC, AC, czy też ubezpieczenia flotowe, OCPD itp.
· Majątkowe, czyli ubezpieczenia domów i mieszkań, jak i majątku firmowego
· Rolne, czyli np. ubezpieczenie upraw
· Życiowe, które można podzielić na przynajmniej kilka podkategorii oraz
ubezpieczenia grupowe
· Turystyczne, które cechują się sporą sezonowością
· Zdrowotne, które stają się coraz popularniejsze
· Wiele innych typów ubezpieczeń
Każdy rodzaj ubezpieczenia ma zaś swoją odrębną specyfikę, a na rynku
działa wiele towarzystw ubezpieczeniowych, których produkty ubezpieczeniowe
nawet tego samego typu potrafią się różnić. W dodatku, w swej pracy, Multiagenci
ubezpieczeniowi spotykają bardzo różnych ludzi, z którymi komunikacja zawsze
wymaga indywidualnego podejścia.
Nic więc dziwnego, że początkujący Agenci zwykle specjalizują się w
sprzedaży kilku najprostszych produktów ubezpieczeniowych, takich jak OC
komunikacyjne, ubezpieczenia turystyczne, czy też ubezpieczenia domów i
mieszkań.
Na dłuższą metę jednak i wraz z rosnącym doświadczaniem każdy Multiagent powinien
dążyć do rozszerzania swojej oferty ubezpieczeniowej i dywersyfikacji
sprzedawanych polis.
Dlaczego warto sprzedawać wiele produktów ubezpieczeniowych?
Sprzedaż coraz bardziej skomplikowanych ubezpieczeń pozwala Multiagentowi
na rozwój wiedzy, umiejętności, a także i na zapewnienie sobie szybciej rosnącego
wynagrodzenia. Jeżeli zaś Agent skupi się wyłącznie np. na indywidualnych
ubezpieczeniach komunikacyjnych, to jego rozwój może postępować znacznie wolniej.
Warto bowiem pamiętać, że choć sektor OC komunikacyjnego stanowi lwią część polskich
ubezpieczeń, to jednak jest wysoce konkurencyjny, a w dodatku częściowo
wypierany przez sprzedaż polis online.
Dużo lepszym pomysłem może więc okazać się sprzedaż nie tylko OC dla
Klientów indywidualnych, ale także ubezpieczeń flotowych, firmowych, a także
grupowych i zdrowotnych.
Warto też pamiętać, że współcześni Klienci chcą uzyskać pełną obsługę od
jednego Multiagenta. Co więcej, Agent znający się na wielu typach ubezpieczeń
ma duże szanse wyrobić sobie opinię eksperta, któremu warto zaufać, co
oczywiście także zwiększa szansę na skuteczną sprzedaż.
Czym można się znać na wszystkich typach ubezpieczeń?
Sprzedaż wielu typów ubezpieczeń jednocześnie umożliwia kompleksową obsługę Klienta, a także ułatwia rozwój Multiagenta, który w dodatku może liczyć na szybko rosnące wynagrodzenie. Chcąc być konkurencyjnym w dzisiejszych czasach, trzeba więc dążyć do tego, aby być w stanie przygotować jak najszerszy zakres ofert.
Trudno jednak samemu posiąść absolutnie pełną wiedzę na temat wszystkich
rodzajów i produktów ubezpieczeniowych, tym bardziej że Multiagent powinien
rozwijać także kompetencje miękkie, a przede wszystkim skupić się na codziennej
sprzedaży polis. Między innymi z tego powodu tak istotne jest to, aby
współpracować z Multiagencją, która zapewni wsparcie ofertowe i merytoryczne.
Dobra multiagencja będzie bowiem posiadać zespół doświadczonych specjalistów
produktowych, którzy będą w stanie przygotować dla Multiagenta odpowiednią
ofertę każdego rodzaju ubezpieczeń. Dzięki temu nawet nie mając perfekcyjnej
wiedzy na temat konkretnego rodzaju ubezpieczeń, Multiagent będzie mógł
przedstawić Klientowi wysoce konkurencyjną ofertę. W dodatku dobra multiagencja
zapewni Agentowi system CRM optymalizujący jego pracę, a także zapewni szereg
szkoleń rozwijających wiedzę i umiejętności.
Dołącz do nas jeszcze dziś!
Utrzymanie Klienta – klucz do sukcesu w pracy Agenta ubezpieczeniowego
Dlaczego CRM dla Agenta ubezpieczeniowego jest tak ważny?
Popularne
Kim jesteśmy?
MSM to innowacyjna multiagencja sieciowa sprzedająca najlepsze ubezpieczenia. Ogromne doświadczenie, wielka wiedza, dbałość o zadowolenie Klientów oraz Multiagentów ubezpieczeniowych, a także intuicyjny CRM ubezpieczeniowy sprawia, że warto współpracować z naszą multiagencją.