Blog ubezpieczeniowy Multiagencji MSM.pl

Specjalizacja, czy sprzedaż wielu produktów ubezpieczeniowych? Co lepiej się sprawdza?

Praca Współpraca Sprzedaż

Niektórzy Multiagenci ubezpieczeniowi specjalizują się w sprzedaży tylko kilku produktów ubezpieczeniowych. Inni zaś starają się sprzedawać jak najwięcej typów ubezpieczeń. Jakie są wady i zalety takich strategii i która z nich jest lepsza?

Specjalizacja na prostych produktach dobra na początku kariery?

Rynek ubezpieczeń jest naprawdę bardzo szeroki, ponieważ sprzedawać można liczne ubezpieczenia takie jak:

· Komunikacyjne, w tym OC, AC, czy też ubezpieczenia flotowe, OCPD itp.

· Majątkowe, czyli ubezpieczenia domów i mieszkań, jak i majątku firmowego

· Rolne, czyli np. ubezpieczenie upraw

· Życiowe, które można podzielić na przynajmniej kilka podkategorii oraz ubezpieczenia grupowe

· Turystyczne, które cechują się sporą sezonowością

· Zdrowotne, które stają się coraz popularniejsze

· Wiele innych typów ubezpieczeń

Każdy rodzaj ubezpieczenia ma zaś swoją odrębną specyfikę, a na rynku działa wiele towarzystw ubezpieczeniowych, których produkty ubezpieczeniowe nawet tego samego typu potrafią się różnić. W dodatku, w swej pracy, Multiagenci ubezpieczeniowi spotykają bardzo różnych ludzi, z którymi komunikacja zawsze wymaga indywidualnego podejścia.

Nic więc dziwnego, że początkujący Agenci zwykle specjalizują się w  sprzedaży kilku najprostszych produktów ubezpieczeniowych, takich jak OC komunikacyjne, ubezpieczenia turystyczne, czy też ubezpieczenia domów i  mieszkań.

Na dłuższą metę jednak i wraz z rosnącym doświadczaniem każdy Multiagent powinien dążyć do rozszerzania swojej oferty ubezpieczeniowej i dywersyfikacji sprzedawanych polis.

Dlaczego warto sprzedawać wiele produktów ubezpieczeniowych?

Sprzedaż coraz bardziej skomplikowanych ubezpieczeń pozwala Multiagentowi na rozwój wiedzy, umiejętności, a także i na zapewnienie sobie szybciej rosnącego wynagrodzenia. Jeżeli zaś Agent skupi się wyłącznie np. na indywidualnych ubezpieczeniach komunikacyjnych, to jego rozwój może postępować znacznie wolniej. Warto bowiem pamiętać, że choć sektor OC komunikacyjnego stanowi lwią część polskich ubezpieczeń, to jednak jest wysoce konkurencyjny, a w dodatku częściowo wypierany przez sprzedaż polis online.

Dużo lepszym pomysłem może więc okazać się sprzedaż nie tylko OC dla Klientów indywidualnych, ale także ubezpieczeń flotowych, firmowych, a także grupowych i zdrowotnych.

Warto też pamiętać, że współcześni Klienci chcą uzyskać pełną obsługę od jednego Multiagenta. Co więcej, Agent znający się na wielu typach ubezpieczeń ma duże szanse wyrobić sobie opinię eksperta, któremu warto zaufać, co oczywiście także zwiększa szansę na skuteczną sprzedaż.

Czym można się znać na wszystkich typach ubezpieczeń?

Sprzedaż wielu typów ubezpieczeń jednocześnie umożliwia kompleksową obsługę Klienta, a także ułatwia rozwój Multiagenta, który w dodatku może liczyć na szybko rosnące wynagrodzenie. Chcąc być konkurencyjnym w dzisiejszych czasach, trzeba więc dążyć do tego, aby być w stanie przygotować jak najszerszy zakres ofert.

Trudno jednak samemu posiąść absolutnie pełną wiedzę na temat wszystkich rodzajów i produktów ubezpieczeniowych, tym bardziej że Multiagent powinien rozwijać także kompetencje miękkie, a przede wszystkim skupić się na codziennej sprzedaży polis. Między innymi z tego powodu tak istotne jest to, aby współpracować z Multiagencją, która zapewni wsparcie ofertowe i merytoryczne.

Dobra multiagencja będzie bowiem posiadać zespół doświadczonych specjalistów produktowych, którzy będą w stanie przygotować dla Multiagenta odpowiednią ofertę każdego rodzaju ubezpieczeń. Dzięki temu nawet nie mając perfekcyjnej wiedzy na temat konkretnego rodzaju ubezpieczeń, Multiagent będzie mógł przedstawić Klientowi wysoce konkurencyjną ofertę. W dodatku dobra multiagencja zapewni Agentowi system CRM optymalizujący jego pracę, a także zapewni szereg szkoleń rozwijających wiedzę i umiejętności.

 

Dołącz do nas jeszcze dziś!

Zostań Agentem

Mikołaj Pasecki

Specjalista ds mediów