Utrzymanie Klienta – klucz do sukcesu w pracy Agenta ubezpieczeniowego
09 sierpnia, 2018| Agenci
W pracy Multiagenta ubezpieczeniowego poświęca się dużo czasu i energii na zdobywanie nowych Klientów. Warto przy tym pamiętać, że co najmniej równie ważne jest utrzymywanie już tych wcześniej pozyskanych. Dlatego też tak ważna jest zarówno jakość, jak i odpowiednia częstotliwość kontaktu z Klientami.
Dlaczego warto utrzymywać stały kontakt z Klientami?
O
tym, że Klient ma fundamentalne znaczenie w pracy Multiagenta ubezpieczeniowego,
nie trzeba nikogo przekonywać. W zdecydowanej większości przypadków zaś
utrzymanie Klienta jest znacznie prostsze niż pozyskanie nowego.
Umiejętne
podtrzymywanie kontaktu z Klientem sprawia, że nie zostanie on podebrany przez
konkurencje. W dodatku Multiagent ma wtedy sytuację pod kontrolą i wie, czy w
danym momencie Klient nie potrzebuję nabyć kolejnego produktu
ubezpieczeniowego. Odpowiednia częstotliwość i jakość interakcji pozwalają
bowiem u Klienta zwiększyć poziom satysfakcji z obsługi i wzbudzić chęć nabycia
kolejnego ubezpieczenia.
Utrzymując
regularny kontakt z Klientem, rosną także szanse na polecanie swoich usług kolejnym
osobom, a rekomendacje to przecież świetne źródło w poszerzaniu swojego
portfela Klientów.
Dlaczego utrzymanie kontaktu z Klientem nie zawsze bywa proste?
Sprzedaż
ubezpieczeń to ciekawa, choć także i wymagająca praca. Multiagent
ubezpieczeniowy oferuje bowiem usługę nienamacalną, a do efektywnej komunikacji
z Klientem potrzebny jest rozwój kompetencji miękkich.
W
dodatku Agent często ma niewiele okazji do kontaktu, ponieważ wielu ludzi
nabywa produkty ubezpieczeniowe maksymalnie kilka razy w ciągu roku. Na
współczesnym rynku, kontaktowanie się z Klientem wyłącznie przy okazji
wznawiania polisy, może okazać się jednak niewystarczające.
Jak utrzymać regularny kontakt z Klientem?
Klient
w osobie Multiagenta ubezpieczeniowego chce widzieć godnego zaufania
specjalistę, który zapewnia pomoc ubezpieczeniową przez cały czas. Przede
wszystkim Agent powinien wykorzystać kontakt, który jest zainicjowany przez
samego Klienta. Kiedy więc dzwoni on, np. w sprawie zgłoszenia szkody, to oprócz
przekierowania go, do działu likwidacji szkód, warto również z nim porozmawiać
na temat danego wydarzenia. Dobrym pomysłem może okazać się również
zadzwonienie do takiego Klienta po kilku dniach, aby dowiedzieć się, jak
przebiega proces likwidacji szkody. Takie rozmowy świadczą bowiem o tym, że
Multiagentowi w pełni zależy na bezpieczeństwie Klienta.
Chcąc
utrzymać kontakt z Klientem, warto go także czasem samemu zainicjować. Wielu Klientów może być zainteresowanych np. informacjami o aktualnych promocjach na wybrane produkty
ubezpieczeniowe.
Każdy
kontakt z Klientem jest ważny i w każdym z nich Multiagent powinien pełnić rolę
profesjonalisty, któremu zależy na bezpieczeństwie Klienta. Kiedy więc Agent dzwoni
np. w sprawie przedłużenia polisy, to zamiast tylko przedstawiać ofertę, powinien również poinformować Klienta o ostatnich zmianach w przepisach, czy też OWU,
które dotyczą danego produktu ubezpieczeniowego.
Bardzo pomocne w pracy Multiagenta i kontaktowaniu się z Klientami jest także współpraca z multiagencją, która zapewnia dobry system CRM. Dzięki niemu Agent ma bowiem usystematyzowany dostęp do danych kontaktowych wszystkich Klientów, a także informacji na temat polis, jakie mają oni zawarte.
Dołącz do nas jeszcze dziś!
Sprzedaż ubezpieczeń – które produkty są najbardziej opłacalne?
Specjalizacja, czy sprzedaż wielu produktów ubezpieczeniowych? Co lepiej się sprawdza?
Popularne
Kim jesteśmy?
MSM to innowacyjna multiagencja sieciowa sprzedająca najlepsze ubezpieczenia. Ogromne doświadczenie, wielka wiedza, dbałość o zadowolenie Klientów oraz Multiagentów ubezpieczeniowych, a także intuicyjny CRM ubezpieczeniowy sprawia, że warto współpracować z naszą multiagencją.