Blog ubezpieczeniowy Multiagencji MSM.pl

Utrzymanie Klienta – klucz do sukcesu w pracy Agenta ubezpieczeniowego

Praca Sprzedaż Współpraca

W pracy Multiagenta ubezpieczeniowego poświęca się dużo czasu i energii na zdobywanie nowych Klientów. Warto przy tym pamiętać, że co najmniej równie ważne jest utrzymywanie już tych wcześniej pozyskanych. Dlatego też tak ważna jest zarówno jakość, jak i odpowiednia częstotliwość kontaktu z Klientami.

Dlaczego warto utrzymywać stały kontakt z Klientami?

O tym, że Klient ma fundamentalne znaczenie w pracy Multiagenta ubezpieczeniowego, nie trzeba nikogo przekonywać. W zdecydowanej większości przypadków zaś utrzymanie Klienta jest znacznie prostsze niż pozyskanie nowego.

Umiejętne podtrzymywanie kontaktu z Klientem sprawia, że nie zostanie on podebrany przez konkurencje. W dodatku Multiagent ma wtedy sytuację pod kontrolą i wie, czy w  danym momencie Klient nie potrzebuję nabyć kolejnego produktu ubezpieczeniowego. Odpowiednia częstotliwość i jakość interakcji pozwalają bowiem u Klienta zwiększyć poziom satysfakcji z obsługi i wzbudzić chęć nabycia kolejnego ubezpieczenia.

Utrzymując regularny kontakt z Klientem, rosną także szanse na polecanie swoich usług kolejnym osobom, a rekomendacje to przecież świetne źródło w poszerzaniu swojego portfela Klientów.

Dlaczego utrzymanie kontaktu z  Klientem nie zawsze bywa proste?

Sprzedaż ubezpieczeń to ciekawa, choć także i wymagająca praca. Multiagent ubezpieczeniowy oferuje bowiem usługę nienamacalną, a do efektywnej komunikacji z Klientem potrzebny jest rozwój kompetencji miękkich.

W dodatku Agent często ma niewiele okazji do kontaktu, ponieważ wielu ludzi nabywa produkty ubezpieczeniowe maksymalnie kilka razy w ciągu roku. Na współczesnym rynku, kontaktowanie się z Klientem wyłącznie przy okazji wznawiania polisy, może okazać się jednak niewystarczające.

Jak utrzymać regularny kontakt z  Klientem?

Klient w osobie Multiagenta ubezpieczeniowego chce widzieć godnego zaufania specjalistę, który zapewnia pomoc ubezpieczeniową przez cały czas. Przede wszystkim Agent powinien wykorzystać kontakt, który jest zainicjowany przez samego Klienta. Kiedy więc dzwoni on, np. w sprawie zgłoszenia szkody, to oprócz przekierowania go, do działu likwidacji szkód, warto również z nim porozmawiać na temat danego wydarzenia. Dobrym pomysłem może okazać się również zadzwonienie do takiego Klienta po kilku dniach, aby dowiedzieć się, jak przebiega proces likwidacji szkody. Takie rozmowy świadczą bowiem o tym, że Multiagentowi w pełni zależy na bezpieczeństwie Klienta.

Chcąc utrzymać kontakt z Klientem, warto go także czasem samemu zainicjować. Wielu Klientów może być zainteresowanych np. informacjami o aktualnych promocjach na wybrane produkty ubezpieczeniowe.

Każdy kontakt z Klientem jest ważny i w każdym z nich Multiagent powinien pełnić rolę profesjonalisty, któremu zależy na bezpieczeństwie Klienta. Kiedy więc Agent dzwoni np. w sprawie przedłużenia polisy, to zamiast tylko przedstawiać ofertę, powinien również poinformować Klienta o ostatnich zmianach w przepisach, czy też OWU, które dotyczą danego produktu ubezpieczeniowego.

Bardzo pomocne w pracy Multiagenta i kontaktowaniu się z Klientami jest także współpraca z multiagencją, która zapewnia dobry system CRM. Dzięki niemu Agent ma bowiem usystematyzowany dostęp do danych kontaktowych wszystkich Klientów, a  także informacji na temat polis, jakie mają oni zawarte.

Dołącz do nas jeszcze dziś!

Zostań Agentem

Mikołaj Pasecki

Specjalista ds mediów