Cechy dobrego agenta ubezpieczeniowego
10 maja, 2018| Agenci
Odpowiednie wykształcenie i
doświadczenie pomagają w sprzedaży ubezpieczeń, ale to odpowiednie cechy agenta
ubezpieczeniowego i podejście do pracy oraz Klienta mają w tym zawodzie
kluczowe znaczenie.
Dobry agent potrafi wysłuchać Klienta
Głównym
celem pracy agenta ubezpieczeniowego jest pozyskanie Klienta, zaproponowanie mu
dobrej oferty i zawarcie polisy. Jeśli potrafi to zrobić, to możne liczyć, na
to, że zadowolony Klient do niego, a także będzie go polecał swoim znajomym.
Jednocześnie
Klienci, nie mają na co dzień styczności z tematyką ubezpieczeń. Co więcej,
ubezpieczenia nie są namacalnym produktem. Z tych właśnie powodów umiejętność
słuchania i rozmawiania z Klientami to najważniejsze cechy dobrego agenta
ubezpieczeniowego.
Dobry
agent, zamiast prowadzić wykład przed Klientem, z użyciem specyficznych
ubezpieczeniowych zwrotów powinien z nim rozmawiać, aby móc poznać jego
potrzeby i w sposób zrozumiały dla niego rozwiać wszelkie wątpliwości.
Agent
ubezpieczeniowy nie powinien także narzucać warunków ubezpieczenia, lecz doradzać
i sugerować najlepsze rozwiązania dla danego Klienta.
Dobry agent przekazuje konkretne i sprawdzone informacje
Agent
ubezpieczeniowy sprzedaje swego rodzaju bezpieczeństwo. Polisy, które wystawia,
mają chronić życie, zdrowie, a także majątek warty czasem miliony złotych.
Dlatego też, zamiast stosować chwyty akwizytora, dobry agent powinien być
konkretny i merytoryczny.
Dobry
sprzedawca ubezpieczeń nie powinien się również bać przyznać do niewiedzy. Ubezpieczenia
to bardzo szeroki temat, który ciągle ewoluuje, nawet więc doświadczeni agenci mają
prawo czegoś nie wiedzieć. W takich przypadkach nie warto podawać Klientom
niesprawdzonych informacji, lecz jak najszybciej pozyskać odpowiednią wiedzę np.
od działu specjalistów produktowych dobrej multiagencji.
Dobry agent ciągle się rozwija
Branża,
zakres ubezpieczeń, wymagania prawne, oczekiwania Klientów, technologia, czy
też poziomy składek ulegają ciągłym zmianom. Cechy dobrego agenta
ubezpieczeniowego to więc także umiejętność dostosowania się do zmieniających
się warunków, otwarty umysł, stałe rozwijanie swych kompetencji oraz
umiejętność korzystania z innowacyjnych rozwiązań.
Agent ubezpieczeniowy powinien więc poszerzać swą wiedzę poprzez uczestnictwo w szkoleniach oraz korzystać z technologii, które optymalizują jego prace. W dzisiejszych czasach to bowiem odpowiedni CRM dla agentów ubezpieczeniowy, który jest zgodny z RODO to klucz do sukcesu.
Dołącz do nas jeszcze dziś!
Tanie OC 2018? Co wpływa na wysokość składki?
Ile zarabia agent ubezpieczeniowy?
Popularne
Kim jesteśmy?
MSM to innowacyjna multiagencja sieciowa sprzedająca najlepsze ubezpieczenia. Ogromne doświadczenie, wielka wiedza, dbałość o zadowolenie Klientów oraz Multiagentów ubezpieczeniowych, a także intuicyjny CRM ubezpieczeniowy sprawia, że warto współpracować z naszą multiagencją.