Blog ubezpieczeniowy Multiagencji MSM.pl

"Ubezpieczenia to pewnego rodzaju misja" - wywiad z Gosią Cynar

Sukces Wywiad Współpraca

Małgorzata Cynar prowadzi w Gdyni firmę Bonus Finance, która działa jako Biuro Partnerskie MSM. Wszystko zaczęło się jeszcze w  2014 roku, a dziś biznes Gosi odnosi wielkie sukcesy. Zapraszamy na wywiad, aby przekonać się, jak prowadzi się własną multiagencje ubezpieczeniową oraz jak odnieść rynkowy sukces.

Dlaczego wybrałaś branżę ubezpieczeniową?

Decyzja nie była prosta, ale zdecydowałam się na ubezpieczenia, ponieważ jest to branża stale rozwijająca się, stabilna, gwarantująca nieograniczone zarobki i ciągły rozwój. Wśród klientów rośnie świadomość ubezpieczeniowa, a co za tym idzie, zwiększa się popyt na tego rodzaju usługi.

Poza tym ubezpieczenia to pewnego rodzaju misja analizujemy potrzeby Klienta i dzięki produktom „uszytym na miarę" dajemy im poczucie bezpieczeństwa.

Czy łatwo przyszło Ci podjąć decyzję o założeniu multiagencji ubezpieczeniowej?

Sporo nad tym myślałam, jednak niskie koszty założenia multiagencji ubezpieczeniowej w połączeniu z perspektywą wysokich zysków pomogły podjąć finalną decyzję. Z perspektywy czasu wiem, że to była świetna decyzja.

Dlaczego zdecydowałaś się nawiązać współpracę z MSM?

Samo założenie multiagencji generuje niskie koszty, jednak aby odnieść sukces sprzedażowy, to koniecznie trzeba mieć szereg narzędzi od oprogramowania, po system szkoleń. Ich stworzenie i  wdrożenie było zbyt kosztowne i czasochłonne. Korzystając z  know-how MSM, już od pierwszego dnia działalności firma mogła w  pełni skupić na tym, co najważniejsze, czyli sprzedaży. Pozostałe aspekty są zautomatyzowane przez MSM. Ponadto MSM to nie franczyza, tylko współpraca. W ten sposób zachowałam pełną niezależność swojej firmy.

Co byś poradziła osobom zamierzającym założyć multiagencje?

Moje doświadczenia wskazują, że na początku najważniejsze jest odpowiednie zaplecze i zaangażowanie. Po paru miesiącach ten biznes może już przynosić dobre zarobki, które szybko rosną. Po roku mamy portfel odnowieniowy. Ważne, aby związać klienta z nami tak, aby odnowienia były na jak najwyższym poziomie. Lojalny i  profesjonalnie obsłużony klient nie zrezygnuje z naszych usług.

Czy nie było trudno przebić się w branży ubezpieczeniowej?

Rzeczywiście konkurencja jest spora. Niskie koszty inwestycyjne i  perspektywa wysokich dochodów przyciąga wielu chętnych. Sukces zależy tu od tego, czy ma się odpowiednie narzędzia do prowadzenia efektywnych działań sprzedażowych.

Od czego zależą dochody właściciela multiagencji?

Przede wszystkim liczy się skala działania. Im więcej agentów działa w grupie sprzedażowej i im lepsze wsparcie im się zapewni, tym dochody są większe, zależy nam na tym, aby grono naszych współpracowników systematycznie rosło.

Czy znajdowanie nowych agentów nie jest trudne?

To zależy od perspektyw, jakie przedstawi się Agentowi. My od pierwszego dnia działalności zapewniamy współpracownikom dostęp do wszystkich największych towarzystw ubezpieczeniowych i  najwyższy poziom prowizji. To sprawiło, że nawiązywanie współpracy z nowymi agentami przebiegało i przebiega sprawnie, tym bardziej że zapewniamy im narzędzia do optymalizacji pracy i dalszego rozwoju.

Na współpracę z nami decydują się zarówno agenci z doświadczeniem, jak również osoby, które do tej pory nie miały styczności z ubezpieczeniami, ale podejmują to ryzyko i  dzięki zaangażowaniu szybko odnoszą sukcesy. Obecnie wiele osób ceni sobie niezależność i elastyczny czas pracy, z pewnością praca agenta to gwarantuje.

Jak zdobywa się klientów w branży ubezpieczeniowej?

Konkurencja jest duża, a współczesny klient jest bardzo wymagający, a przy tym zabiegany. Bardzo ważne są: profesjonalizm, wiedza i kompetencje agenta. Rolą dobrego sprzedawcy jest precyzyjne przedstawienie klientowi najlepszej oferty ubezpieczenia dostępnej na rynku, która jest zbieżna z jego potrzebami. Indywidualne podejście do każdego klienta ma kluczowe znaczenie. Równie istotna jest obsługa posprzedażowa , agent tak powinien opiekować się klientem, aby ten chętnie polecał jego usługi innym.

Ostatnio zostałaś uhonorowana nagrodą przez MSM. Jakie odczucia Ci wtedy towarzyszyły?

To była wyjątkowa chwila. Zawsze jest miło, gdy ktoś docenia twoją ciężką pracę, dziękuję MSM za wspólne 5 lat i oczywiście liczę, na dalszą owocną współpracę.

Jakie są Twoje dalsze plany rozwoju firmy?

Jako biuro Partnerskie nadal stawiamy na rozwój, rekrutację nowych współpracowników i na utrzymanie wysokiej jakości usług, planujemy szeroko rozumiane akcje marketingowe.

Opierając się na naszym głównym biznesie, jakim jest agencja ubezpieczeniowa, rozszerzyliśmy wachlarz usług o  kredyty i leasingi. Kompleksowa obsługa klienta, łączenie sprzedaży produktów, które się nawzajem uzupełniają, zwiększa naszą konkurencyjność. Potencjał jest nieograniczony

I na zakończenie - Czy polecasz założenie multiagencji ubezpieczeniowej?

Tak, byle nie w Trójmieście, bo byłaby to dla mnie konkurencja [śmiech]. Tak na poważnie, to według mnie założenie multiagencji ubezpieczeniowej jest jednym z najlepszych pomysłów na biznes w  usługach .

Mikołaj Pasecki

Specjalista ds mediów