Jak założyć agencję ubezpieczeniową?
22 września, 2019| Agenci
Agencja ubezpieczeniowa to sprawdzony pomysł na biznes w usługach. Ubezpieczenia to szybko rozwijająca się branża, która pozwala osiągnąć biznesowy i finansowy sukces. Co więcej, założenie agencji ubezpieczeniowej wcale nie musi się wiązać ze sporymi kosztami inwestycyjnymi na starcie działalności.
Biznes ubezpieczeniowy od zera, franczyza czy współpraca z istniejącą agencją?
Własny biznes w ubezpieczeniach można spróbować założyć bez niczyjej pomocy. W tym przypadku przedsiębiorca musi się liczyć z budowaniem firmy od absolutnych podstaw. Nawiązanie współpracy z towarzystwami ubezpieczeniowymi, stworzenie bądź wykupienie oprogramowania dla multiagencji, czy wdrożenie strategii marketingowej to tylko z kilku wyzwań. Założenie agencji ubezpieczeniowej od zera może wydawać się ambitnym pomysłem, ale także wiąże się z ryzykiem. W tym przypadku koszty inwestycyjne bywają wysokie, a dochody często pojawiają się dopiero po dłuższym czasie.
Chcąc założyć agencję, można skorzystać z franczyzy. Takie rozwiązanie ułatwia start biznesu, a skorzystać można z rozwiązań technologicznych i know-how franczyzodawcy. Franczyza ma swoje plusy, ale jednak także pewne wady. Po pierwsze wymagania franczyzodawców bywają wygórowane. Po drugie franczyzobiorca przez cały okres działalności jest silnie uzależniony od franczyzodawcy. W takim przypadku ma się też ograniczone możliwości kreowania wizerunku swojej firmy i rozwoju biznesu w zgodzie z własnymi pomysłami.
Dobrym pomysłem może okazać się założenie własnego biznesu ubezpieczeniowego we współpracy z agencją, która już od lat z powodzeniem działa na rynku. Tu można liczyć na wszystkie zalety związany z franczyzą, a jednocześnie brakiem ograniczeń. Zakładając swoją agencję, otrzymuje się wsparcie merytoryczne, systemowe, marketingowe i informatyczne. Jednocześnie jednak można cieszyć się niezależnością i rozwijać swój biznes zgodnie ze swoimi preferencjami.
Ubezpieczenia współpraca – założenie agencji we współpracy z MSM
MSM to ogólnopolska multiagencja, która oferuje pomoc przy otwieraniu i rozwijaniu biznesu ubezpieczeniowego. Agencja ubezpieczeniowa rozpoczynająca współpracę z MSM staje się biurem partnerskim i może liczyć na:
Oprogramowanie CRM dla agencji ubezpieczeniowej – system gwarantuje moduł zapytań, pomoc w obsłudze klientów, automatyzację rozliczeń prowizji, wsparcie w generowaniu dokumentacji związane z ochroną danych osobowych i wszystkie inne funkcje potrzebne w działalności agencji. To optymalizuje prowadzenie biznesu i zapewnia szybsze tempo rozwój.
Możliwość sprzedaży ubezpieczeń praktycznie z wszystkich najważniejszych towarzystw – biuro partnerskie może oferować produkty od wszystkich liczących się towarzystw ubezpieczeniowych na rynku, a przy tym działa na podstawie najkorzystniejszego systemu prowizyjnego. Wysokie prowizje naturalnie zwiększają szanse na sukces prowadzonego interesu.
Cykliczne szkolenia ubezpieczeniowe – większość z nich odbywa się przez Internet i jest prowadzona przez specjalistów produktowych towarzystw ubezpieczeniowych. Korzystając ze szkoleń, pozostaje się na bieżąco z trendami rynkowymi, co umożliwia przygotowanie lepszych ofert dla swoich klientów. Do dyspozycji biura partnerskiego pozostaje również unikalna baza wiedzy ubezpieczeniowej.
Niezależność – biuro partnerskie to autonomiczne przedsiębiorstwo, które rozwija się samodzielnie. Bazy klientów są w pełni niezależne. MSM nie wymaga też żadnych umów o współpracę na zasadach wyłączności.
Rozpoczęcie działalności od pierwszego dnia – zostając biurem partnerskim, już od pierwszego dnia można w pełni rozwijać własny biznes ubezpieczeniowy i skupić się na działaniach rekrutacyjnych i sprzedażowych. Odpada konieczność zajmowania się kwestiami formalnymi, co zaoszczędza czas.
Biuro partnerskie otrzymuje więc pełne wsparcie know-how, a współpraca z MSM opiera się o partnerskie relacje. Wszystko po to, aby własny biznes w ubezpieczeniach jak najszybciej się rozwinął.
Jak założyć agencję ubezpieczeniową we współpracy z MSM?
Założenie agencji ubezpieczeniowej we współpracy z MSM nie wymaga spełnienia żadnych wygórowanych wymagań. Wymogiem formalnym jest tylko prowadzenie przedsiębiorstwa, pod postacią spółki osobowej, handlowej lub jednoosobowej działalności gospodarczej. Najważniejsze są jednak chęci rozwoju biznesu w branży ubezpieczeniowej gdziekolwiek na terytorium kraju. Przydatne jest także doświadczenie na rynku ubezpieczeniowym.
W dodatku założenie agencji ubezpieczeniowej z MSM można określić niemal jako pomysł na biznes bez wkładu własnego. Na początku działalności w zasadzie potrzebny tylko jest podstawowy sprzęt komputerowy i powierzchnia biurowa. W celu ustalenia szczegółów należy się skontaktować z MSM telefonicznie na numer 795 055 515 lub też przez przesłanie wiadomości na sekretariat@msm.pl.
Założenie agencji ubezpieczeniowej – początki i rozwój biznesu
Start i dalsze etapy rozwoju agencji ubezpieczeniowej zależą od samego przedsiębiorcy i sytuacji na lokalnym rynku ubezpieczeniowym. Zwykle jednak na początku działalności właściciel agencji mocno angażuje się w sprzedaż polis. W tym samym czasie prowadzi również działania rekrutacyjne, celem zatrudnienia kolejnych agentów ubezpieczeniowych.
Wraz z upływem czasu i rozwojem sieci sprzedaży właściciel agencji w coraz mniejszym stopniu angażuje się w obsługę klientów. Jego najważniejszym celem staje się zaś zarządzanie całą strukturą sprzedażową. Warto tu zauważyć, że praca w ubezpieczeniach, a w szczególności prowadzenie własnego biznesu w tej branży to ciekawe zajęcie zapewniające satysfakcję.
Założenie agencji ubezpieczeniowej – jakie PKD i forma opodatkowania
Przy zakładaniu agencji ubezpieczeniowej powinno podać się PKD 66.22.Z - Działalność agentów i brokerów ubezpieczeniowych. W zależności od dokładnego profilu działalności konieczne może być jeszcze wybranie innych numerów PKD.
Agencja ubezpieczeniowa podatki może opłacać na zasadach ogólnych lub też skorzystać z podatku liniowego. Polskie prawo nie dopuszcza zaś możliwości wybrania katy podatkowej lub opodatkowania ryczałtowego. Obecnie w większości przypadkach działalność w pośrednictwie sprzedaży ubezpieczeń zwolniona jest z podatku VAT. Jak przy każdej działalności gospodarczej pamiętać trzeba jeszcze o składkach ZUS.
Jakie zyski przynosi własna agencja ubezpieczeniowa?
Agencje ubezpieczeniowe zyski czerpią z prowizji od każdej sprzedanej polisy. Celem właścicieli agencji jest więc stałe rekrutowanie nowych agentów oraz maksymalizacja sprzedaży. Im te działania są efektywniejsze, tym większe dochody się osiąga.
Sprzedaż ubezpieczeń w formie agencyjnej to od lat dochodowy interes. Trendy rynkowe i preferencje Polaków sprawiają zaś, że w dającej się przewidzieć przyszłości nie powinno to ulec żadnej zmianie. Branża rośnie o milady złotych rocznie, a większość rynku sprzedaży polis jest kontrolowana właśnie przez agencje.
Kurs agenta ubezpieczeniowego — jak uzyskać uprawnienia?
Excel to za mało, czyli oprogramowanie dla multiagencji
Popularne
Kim jesteśmy?
MSM to innowacyjna multiagencja sieciowa sprzedająca najlepsze ubezpieczenia. Ogromne doświadczenie, wielka wiedza, dbałość o zadowolenie Klientów oraz Multiagentów ubezpieczeniowych, a także intuicyjny CRM ubezpieczeniowy sprawia, że warto współpracować z naszą multiagencją.