Blog ubezpieczeniowy Multiagencji MSM.pl

[Koronawirus] Agencie pracuj zdalnie – dbaj o bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo Praca Zdrowie

Misją agentów ubezpieczeniowych jest zapewnienie bezpieczeństwa klientom. Wszakże polisy ubezpieczeniowe chronią od skutków zdarzeń losowych. W obliczu sytuacji kryzysowej związanej z  rozprzestrzenieniem się koronawirusa kwestia bezpieczeństwa dotyczy również sposobu kontaktu z klientami. Dlatego też dziś szczególnie duże znaczenie mają narzędzia do zdalnego wystawiania polis.

ORKANmulti narzędziem pracy zdalnej

Oprogramowanie CRM od lat wspiera agentów ubezpieczeniowych w ich codziennej pracy. Szczególnie mocno o jego potencjale można przekonać się w obecnej sytuacji. W  ORKANmulti, czyli systemie agencji ubezpieczeniowej MSM klienta można obsłużyć online. Służą do tego oferty w module zapytania.

Na początku agent ubezpieczeniowy wypełnia kilkanaście pól w kilku okienkach. W ten sposób określany jest rodzaj polisy, specyfikacja przedmiotu ubezpieczenia itp. Następnie klient otrzymuje wiadomość e-mail z linkiem do spersonalizowanych ofert ubezpieczenia. Wtedy to może podjąć decyzję o zawarciu polisy przez kliknięcie jednego przycisku. Całość jest więc przejrzysta, prosta i działa szybko. Co jednak obecnie najważniejsze, przygotowanie oferty w module zapytania ogranicza bezpośredni kontakt z klientem do absolutnego minimum.

Ponadto przez ORKANmulti agent ubezpieczeniowy bez wychodzenia z domu może załatwić kwestie formalne oraz uzyskać dostęp do potrzebnych informacji. Do tego służą między innymi:

  • System generowania zgód RODO oraz IDD.

  • Materiały szkoleniowe zawarte w  interaktywnej bazie wiedzy.

  • Automatyczne rozliczanie polis ubezpieczeniowych.

  • Porównywarka ubezpieczeń OC i  AC.

  • Raporty oraz baza danych przedstawiająca historię oferowania i sprzedaży.

W wielu przypadkach (np. przy wznawianiu polis) pracować można więc w pełni zdalnie, a przy tym kompleksowo obsłużyć klienta.

W jaki sposób wystawiać polisy mobilne?

Parę towarzystw ubezpieczeniowych także wspomaga agentów w pracy zdalnej. W Compensie wystawić można tzw. polisy mobilne. Wystarczy na końcowym etapie wybrać opcję „Wystaw Polisę Mobilną”. Wtedy to jest ona przesyłana na adres e-mail klienta. Co istotne polis mobilnych nie trzeba rozliczać w wersji papierowej.

Bez spotkania z klientem polisę wystawić można również w ERGO Hestii, a służy do tego iOferta. Z technicznego punktu widzenia zakres ubezpieczenia jest określany przez agenta. Następnie klient otrzymuje wiadomość e-mail i loguje się na stronie Hestii, aby zawrzeć polisę.

Podobnie działa wystawianie zdalnych polis w Generali oraz Proamie. Klient za pośrednictwem oferty przygotowanej przez agenta i skrzynki e-mail może zawrzeć kilka typów ubezpieczeń. Wśród nich pojawia się np. OC komunikacyjne, ubezpieczenia nieruchomości prywatnych, NNW, polisy turystyczne oraz ubezpieczenia firm.

Jak dużo pracy można wykonać zdalnie?

Zagrożenie ze strony wirusa COVID-19 jest już bardzo poważne. Trudno też przewidzieć jak dalej będzie zmieniała się sytuacja epidemiologiczna. Aktualnie praca zdalna to nie możliwość i  przywilej, a często konieczność. Agenci ubezpieczeniowi powinni ograniczać bezpośredni kontakt z klientami do absolutnego minimum.

Warto mieć przy tym świadomość, że przyszłość sprzedaży produktów i usług (w tym tych ubezpieczeniowych), w coraz większym stopniu opierać się będzie o Internet. Agenci ubezpieczeniowi będą więc coraz częściej pracować zdalnie. Co istotne praca zdalna często oznacza oszczędność czasu i minimalizację kosztów.

Umiejętne wykorzystanie nowoczesnych kanałów sprzedaży to więc kwestia, którą trzeba się zainteresować także ze względu na zmiany zachodzące na rynku. W przypadku pytań związanych z pracą zdalną i możliwością wystawienia polis na odległość prosimy o  kontakt telefoniczny lub mailowy z biurem MSM.

Potrzebujesz więcej informacji?

Skontaktuj się z nami

Mikołaj Pasecki

Specjalista ds mediów