Blog ubezpieczeniowy Multiagencji MSM.pl

Czy polskie firmy są zbyt słabo ubezpieczone?

Firmowe sukces

Właściwe ubezpieczenie działalności gospodarczej może uchronić firmę przed skutkami finansowymi praktycznie każdego zdarzenia losowego. Praktyka pokazuje jednak, że firmy w Polsce nie zawsze inwestują w  odpowiednio szeroki pakiet ubezpieczeń.

Dlaczego ubezpieczenie firmy jest tak ważne?

Duże ryzyko finansowe to jeden z powodów, przez które wielu ludzi nie decyduje się na założenie działalności gospodarczej. Faktycznie brak popytu, skradzenie ruchomości firmowych, odpowiedzialność finansowa wobec osób trzecich to tylko niektóre z ryzyk, z jakimi związane jest prowadzenie działalności gospodarczej.

Przed wieloma ryzykami przedsiębiorcy mogą się jednak prosto i skutecznie zabezpieczyć poprzez odpowiednią polisę ubezpieczeniową. Najważniejsze jest tutaj to, aby ubezpieczenie było skrojone na miarę potrzeb. Dlatego też tak istotne jest korzystanie z usług doświadczonych Agentów ubezpieczeniowych.

Co może i powinna mieć ubezpieczona firma?

Współczesny rynek ubezpieczeniowy daje możliwość zabezpieczenia praktycznie każdego aspektu działalności przedsiębiorstwa. Firma może więc zawrzeć ubezpieczenia:

  • komunikacyjne – w przypadku posiadania przynajmniej kilku pojazdów przedsiębiorcy mogą skorzystać z wysoce korzystnego ubezpieczenia floty lub z  pakietu dealerskiego.

  • majątku firmowego – to zabezpieczenie nieruchomości i ruchomości przed kradzieżami i innymi zdarzeniami losowymi.

  • odpowiedzialności cywilnej – dzięki OC firma jest finansowo zabezpieczona przed roszczeniami osób trzecich

  • pracowników – pracownicze ubezpieczenia grupowe oraz abonamenty medyczne nie tylko minimalizują ryzyko prowadzenia działalności, ale też zwiększają szanse na zatrudnienie wysokiej klasy specjalistów.

  • finansowe – dzięki nim przedsiębiorca znacznie zmniejsza ryzyko związane np. z dużymi kontraktami.

Tak naprawdę jednak liczba ubezpieczeń firmowych i ich wariantów jest zdecydowanie dłuższa. Ponadto ciągle pojawiają się nowe produkty ubezpieczeniowe. Przykładowo na popularności zyskują obecnie tzw. cyberpolisy, które zabezpieczają między innymi przed atakami hakerskimi.

Jak są ubezpieczone polskie firmy?

Polskie firmy nie zawsze są odpowiednio ubezpieczone. O ile ubezpieczenia obowiązkowe, takie jak np. OC pojazdów jest standardem, o tyle wielu przedsiębiorców nie wykupuje ubezpieczeń dobrowolnych.

Jak wynika z badań Polskiego Instytutu Ekonomicznego unikanie ubezpieczeń firmowych to zjawisko dość powszechne. Wyniki wskazują, że aż 51% firm procent nie posiada ubezpieczeń majkowych, finansowych, inwestycyjnych, czy też oszczędnościowych.

Wśród tych firm, które korzystają z takich ubezpieczeń, najpopularniejsze jest zaś ubezpieczenie chroniące przed kradzieżami i rabunkami. Względnie duża liczba przedsiębiorców zabezpiecza się także przed skutkami finansowymi klęsk żywiołowych oraz awarii związanych np. z  przepięciami. Za rzadkość uznać można zawarcie OC firmowego, czy też ubezpieczeń finansowych.

Dlaczego polskie firmy nie zawsze się ubezpieczają?

Dane pochodzące z badań Polskiego Instytutu Ekonomicznego, czy też raporty Polskiej Izby Ubezpieczeniowej wskazują na to, że wiele firm w Polsce mogło i powinno być lepiej ubezpieczonych. Problem ten szczególnie mocno dotyczy nowo powstałych i małych przedsiębiorstw.

Przedsiębiorcy unikający ubezpieczeń dobrowolnych często argumentują, że jest to podyktowane chęcią zaoszczędzenia pieniędzy na składkach za polisę. Zwykle jednak zmieniają zdanie, po tym, jak z powodu braku ubezpieczenia ponieśli duże szkody finansowe.

Można także domniemać, że spora część przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy z tego, od jak wielu ryzyk można się ubezpieczyć w  dzisiejszych czasach. To zaś duża szansa dla Agentów ubezpieczeniowych na zdobycie nowych Klientów.


TAGI:

Mikołaj Pasecki

Specjalista ds mediów