Wizyty lekarskie w dobie koronawirusa – telemedycyna
25 maja, 2020| Ubezpieczenia
Sytuacja związana z rozprzestrzenianiem się koronawirusa w Polsce wymusiła zmiany w życiu każdego z nas. Wiele restauracji, sklepów czy placówek z usługami zostało czasowo zamkniętych lub dostęp do nich został ograniczony. Podobnie jest z placówkami medycznymi - dostęp do opieki zdrowotnej został utrudniony. Dodatkowo, wizyta u lekarza wiązała się z ryzykiem wyjścia z domu czy spotkania innych osób w poczekalni. Zdarzyć się może, że stan naszego zdrowia czy objawy zmuszają nas do konsultacji z lekarzem. Rozwiązaniem tego problemu jest telemedycyna – konsultacje online z lekarzem specjalistą.
Telemedycyna pozwala pacjentowi w zależności od potrzeby na kontakt z lekarzem w formie rozmowy telefonicznej, chatu lub videorozmowy. Bez wychodzenia z domu można uzyskać zwolnienie, e-receptę czy inne niezbędne dokumenty do dalszego leczenia. Podczas zdalnych konsultacji można omówić bieżący stan zdrowia, niepokojące objawy czy po prostu wyniki badań, które posiadamy.
Korzystanie z telemedycyny jest bardzo proste. W zależności od świadczeniodawcy na konsultację możemy umówić się na kilka sposobów. Jedną z nich jest telefon na infolinię, podczas krótkiego wywiadu konsultant powiadomi nas o przyjętym zgłoszeniu oraz o terminie, w którym odbędzie się konsultacja. Inną formą umawiania jest formularz - po zalogowaniu się do swojego konta pacjenta. Wybieramy specjalistę, dzień oraz godzinę, a po chwili uzyskujemy informację na kiedy wizyta została umówiona bądź termin najbliższej wolnej wizyty. Bardzo często wizyta jest umawiana na ten sam dzień, a nawet na kilka godzin od daty zgłoszenia.
Większość ubezpieczeń zdrowotnych (tzw. karty medyczne) oprócz swoich standardowych udogodnień zawierają właśnie telemedycynę. Tak więc klient, wykupując dla siebie kartę medyczną, ma możliwość skorzystania z wizyt lekarskich u specjalisty w ramach prywatnej opieki medycznej – w większości przypadków są one nielimitowane. Nie trzeba czekać w kolejkach do lekarza po kilka tygodni, a nawet miesięcy, karta zapewnia wizyty w określonym terminie od daty zgłoszenia.
Dodatkowo, w ubezpieczeniu zawarte są także drobne zabiegi czy badania ambulatoryjne, z których możemy korzystać w szerokiej sieci placówek medycznych w całej Polsce. Wszystko zależy oczywiście od wariantu, na który zdecyduje się klient. Do karty medycznej można włączyć także pozostałych członków rodziny a składkę rozłożyć na płatność miesięczną. Towarzystwa ubezpieczeniowe oferują karty medyczne nie tylko dla klienta indywidualnego, a także dla firm. Każdy z zatrudnionych w firmie będzie mógł przystąpić do ubezpieczenia.
Ta wygodna forma konsultacji jest coraz częściej wykorzystywana przez klientów. Dzieje się tak, ponieważ wzrasta świadomość Polaków na temat publicznej służby zdrowia. Miesięczny koszt podstawowego pakietu medycznego zaczyna się już od około 60 zł, tak więc coraz więcej osób może pozwolić sobie na takie rozwiązanie. W momencie wprowadzenia stanu epidemiologicznego w Polsce każdy z nas ograniczał wyjścia z domu tylko do tych niezbędnych, a skorzystanie z telemedycyny pozwala na uniknięcie nie tylko opuszczania domu, a także przebywania z innymi chorymi pod gabinetem lekarza. Pakiet medyczny to także oszczędność czasu, nie musimy udawać się do lekarza po odnowienie recepty. Wystarczy, że umówimy się na telekonsultację, a po krótkiej rozmowie uzyskamy dostęp do e-recepty.
Na koniec należy nadmienić, że telemedycyna wraz z postępem technologicznym będzie stawać się atrakcyjniejsza dla klientów. Pojawiają się nowe formy telemedycyny pozwalające zdalne świadczenia w coraz szerszym zakresie np. samodzielna kontynuacja niektórych zabiegów rehabilitacyjnych w domu pod zdalnym nadzorem fizjoterapeuty – tzw. telerehabilitacja.
Potrzebujesz zdalnych konsultacji lekarskich?
Praca zdalna ubezpieczenia – 5 największych zalet
7 korzyści, które daje ubezpieczenie pojazdów we flocie
Popularne
Kim jesteśmy?
MSM to innowacyjna multiagencja sieciowa sprzedająca najlepsze ubezpieczenia. Ogromne doświadczenie, wielka wiedza, dbałość o zadowolenie Klientów oraz Multiagentów ubezpieczeniowych, a także intuicyjny CRM ubezpieczeniowy sprawia, że warto współpracować z naszą multiagencją.