Blog ubezpieczeniowy Multiagencji MSM.pl

Praca zdalna ubezpieczenia – 5 największych zalet

Praca zdalna Sprzedaż Sukces

Praca agenta ubezpieczeniowego od lat coraz mocniej przechodzi w tryb zdalny. Wynika to z rozwoju technologicznego i zmieniających się potrzeb klientów. Epidemia koronawirusa jedynie przyspieszyła tempo zmian w branży. Co najważniejsze są to zmiany na lepsze, ponieważ praca zdalna wiąże się z szeregiem korzyści dla agentów ubezpieczeniowych.

1. Oszczędności i to nie tylko te finansowe

Od lat zarobki w branży ubezpieczeniowej należą do wysokich. Wśród agentów ubezpieczeniowych bez problemu można znaleźć i takich, którzy zarabiają 5-cyfrowe kwoty w ciągu jednego miesiąca. Osoby zajmujące się sprzedażą polis często ponoszą też wydatki, a  zwykle największa ich część wiąże się z dojazdami do klientów.

Koszty paliwa, czy serwisowania samochody można jednak zminimalizować właśnie przez przestawienie się na tryb pracy zdalnej. Oszczędność dotyczy też czasu. Pracując z domu, nie trzeba przecież tracić czasu na dojazdy i  stanie w miejskich korkach. Sprzedając ubezpieczenia zdalnie bez korzystania z transportu samochodowego, wykazuje się też postawę ekologiczną. Auto pozostawione na parkingu nie emituje przecież szkodliwych spalin.

2. Dopasowanie do potrzeb klientów

Współcześni klienci oczekują profesjonalnego wsparcia od specjalisty oraz uproszczenia formalności związanych z zawarciem polisy. Zwłaszcza klienci z młodszego pokolenia przychylniej patrzą na możliwość zawarcia ubezpieczenia zdalnie.

Bezpośredni kontakt z agentem ubezpieczeniowym bywa bowiem dla klientów kłopotliwy. Znalezienie terminu spotkania, który pasowałby obu stroną, nie zawsze należy przecież do najłatwiejszych. W dodatku w pełni zdalny kontakt pomiędzy agentem ubezpieczeniowym także dla klienta oznacza sporą oszczędność czasu.

3. Ograniczenie ryzyka zakażenia

Co oczywiste, w ostatnich miesiącach tematyka pracy zdalnej w  ubezpieczeniach pojawiała się głównie ze względu na epidemię. Pracując zdalnie, np. z zacisza domowego nie sposób się przecież zarazić wirusem, w przeciwieństwie do sytuacji, w której to ma się bezpośredni kontakt z klientem.

Niezależnie od tego, jak będzie zmieniać się sytuacja, to można domniemać, że jeszcze przez długi czas ludzie będą zwracać uwagę na ryzyko zakażenia się wirusami. Stąd także i z tego powodu klienci będą chętniej wybierać agentów ubezpieczeniowych pracujących zdalnie.

4. Uzyskanie większej elastyczności pracy

Zawód agenta ubezpieczeniowego rozwija szereg kompetencji. Sprzedając ubezpieczenia, szybko można nauczyć się perfekcyjnego zarządzania swoim harmonogramem i nadawania priorytetów. Praca zdalna to zaś okazja do jeszcze większego uelastycznienia i  zwiększenia efektywności swoich działań.

Wystarczy stworzyć home office, czy też skorzystać z  przestrzeni coworkingowej, aby z jednego miejsca móc zająć się dosłownie wszystkimi obowiązkami agenta ubezpieczeniowego. Szkolenia, obsługa klientów, rozliczanie prowizji i każdy inny aspekt pracy można podjąć w dowolnym momencie w zdalnym trybie.

5. Dostęp do nowoczesnych narzędzi

Towarzystwa ubezpieczeniowe w Polsce widzą konieczność, ale także ogromny potencjał, jaki niesie praca zdalna. Z tego powodu ubezpieczyciele stale implementują rozwiązania technologiczne, które ułatwiają i premiują zdalną pracę agentów ubezpieczeniowych. Dobrym przykładem są tu tzw. polisy mobilne.

Podobnie postępują dobre multiagencje ubezpieczeniowe, które zapewniają odpowiednie instrumenty i warunki do w pełni zdalnej sprzedaży polis. Spersonalizowane oferty ubezpieczeń online, internetowa baza wiedzy i system szkoleń, automatyczne rozliczanie prowizji i dokumentacji to tylko kilka z narzędzi, do tego służących.

Pracuj zdalnie!

Sprzedawaj polisy z MSM

Mikołaj Pasecki

Specjalista ds mediów