Blog ubezpieczeniowy Multiagencji MSM.pl

4 największe wyzwania w pracy Agenta ubezpieczeniowego

Sprzedaż sukces współpraca

Praca Agenta ubezpieczeniowego może przynieść niezależność finansową i sporą dawkę satysfakcji. Jednocześnie w tym zawodzie pełno jest wyzwań, którym trzeba sprostać, aby osiągnąć sukces. Które z  nich są największe i jak sobie z nimi radzić?

Wymóg ciągłego rozwoju

Ubezpieczenia to dynamiczna branża, w której wszystko ulega przemianom. Stawki zmieniają się czasem z dnia na dzień, a co jakiś czas modyfikowane są zakresy i warunki konkretnych produktów ubezpieczeniowych. Zmianom ulegają także potrzeby i  preferencje klientów. Przykładowo aktualnym trendem w branży jest wzrost zainteresowania prywatnymi ubezpieczeniami medycznymi. W  najbliższych latach można się także spodziewać przynajmniej kilku nowinek technologicznych, które zrewolucjonizują całą branżę, a w tym pracę Agenta ubezpieczeniowego.

Ważne jest to, aby Agent nadążał za tymi zmianami. Na szczęście w dobie Internetu może to być całkiem proste. Z pomocą przychodzą szkolenia ubezpieczeniowe online, z których skorzystać można niezależnie od swojej lokalizacji.

Sprostanie regulacjom prawnym

Praca w ubezpieczeniach wiąże się ze sporą odpowiedzialnością, co ma obicie także w prawie. W  ostatnich miesiącach RODO i IDD mocno wpłynęły na to, jak wygląda codzienność Agenta ubezpieczeniowego. Z jednej strony konieczne jest spełnienie wszelkich obowiązków prawnych. Z drugiej Agenci starają się zminimalizować ilość pracy i czasu poświęcanego na spełnienie tych wymogów, po to, by móc skupić się na pozostałych aspektach swojej pracy.

Z pomocą przychodzi tu dedykowany CRM dla Agentów ubezpieczeniowych. Jego użycie pozwala na przechowywanie i zarządzenie bazą wszystkich potrzebnych zgód. W  konsekwencji Agent może być spokojny o to, że spełnia wszystkie wymagania prawne, a przy tym oszczędza czas. W dodatku CRM zapewnia wsparcie nie tylko poprzez ograniczenie biurokracji, ale także przez automatyzację całego procesu sprzedaży.

Konieczność posiadana wsparcia

Podczas pracy Agent ubezpieczeniowy może zajmować się mnóstwem zadań. Rozliczanie polis, przygotowanie ofert, załatwianie zniżek, to tylko kilka z  nich, które mogą zająć mnóstwo czasu. Priorytetem Agenta ubezpieczeniowego powinno być jednak pozyskiwanie i utrzymywanie Klientów.

Dlatego też tak ważne jest, aby mieć za sobą odpowiednie wsparcie. Na szczęście, nawiązując współpracę z profesjonalną i doświadczoną agencją ubezpieczeń, można liczyć na to, że przejmie ona najbardziej czasochłonne obowiązki. Wtedy to Agent ubezpieczeniowy może się w  pełni skupić na rozszerzaniu portfela Klientów i zwiększaniu sprzedaży.

Przekonanie do siebie Klientów

Pracę Agenta ubezpieczeniowego można określić mianem zawodu zaufania publicznego. Ludzie mają coraz większe potrzeby ubezpieczeniowe, a od Agenta oczekują profesjonalnej obsługi i tego, że będą mogli mu zaufać. Paradoksalnie jednak wokół tego zawodu narosło sporo stereotypów, przez które sporo ludzi unika rozmów z Agentami. Sprawnej komunikacji nie ułatwia też skomplikowany żargon ubezpieczeniowy.

Umiejętność budowania relacji, zyskiwania zaufania i zrozumienia potrzeb Klientów to chyba największe wyzwanie w zawodzie Agenta ubezpieczeniowego. Ważne jest tu to, aby rozwijał on swoje kompetencje miękkie i wyciąg wnioski ze swoich działań.


Dołącz do nas jeszcze dziś!

Zostań Agentem

Mikołaj Pasecki

Specjalista ds mediów