10 sposobów na wzbudzenie zaufania u Klientów przez Agenta
22 stycznia, 2019| Agenci
Zaufanie jest ważne w każdym zawodzie związanym ze sprzedażą. Dla Agenta ubezpieczeniowego, czyli sprzedawcy bezpieczeństwa, ma ono jednak szczególnie duże znacznie. Jakie więc zachowania Agenta sprawiają, że wzbudza on zaufanie wśród klientów?
1. Szanowanie czasu Klienta przez Agenta wzbudza zaufanie
Agent ubezpieczeniowy to zapracowany i zabiegany człowiek. Na brak czasu narzekać mogą także jego klienci i Agent ubezpieczeniowy powinien mieć tego świadomość. Warto też pamiętać, że o ile dla Agenta spotkania z Klientami to codzienność, o tyle dla Klientów kontakt z Agentem to rzadkość i mogą oni się denerwować takim spotkaniem. Chcąc wzbudzić zaufanie, Agent ubezpieczeniowy powinien więc szanować czas Klienta i na umówione spotkania pojawiać się punktualnie.
2. Każdy Klient jest ważny
3. Mówienie źle o konkurencji nie wzbudza zaufania
Każdy Agent ubezpieczeniowy chce być lepszy od konkurencji. Wyrażanie negatywnych opinii na temat innych
Agentów w rozmowie z Klientem jest jednak kiepskim pomysłem. O konkurencji
lepiej mówić z szacunkiem, a do swojej oferty przekonywać, poprzez pokazanie
korzyści, jaka ona przynosi.
4. Agent ubezpieczeniowy nie powinien przesadzać z humorem
Uważa się, że ubezpieczenia to nudna branża, a rozmowa o
nich przez Klientów jest często postrzegana, jako równie ciekawa, co szkolenie
BHP. Poczucie humoru często pozwala
więc Agentowi zwrócić uwagę Klienta. Z drugiej jednak strony także z tym należy
zachować umiar. Jeśli np. mówi się o ubezpieczaniu na życie i porusza krępujące
dla Klienta tematy, to dowcip może zostać bardzo źle odebrany.
5. Bycie sobą wzbudza zaufanie
Na temat technik sprzedaży i pozyskiwania Klientów napisano
już wręcz nieskończoną ilość poradników. Ważne jest jednak to, aby Agent
ubezpieczeniowy po prostu był sobą. Brak autentyczności to bowiem duża
przeszkoda przy budowaniu zaufania.
6. Zaufany Agent nigdy nie składa obietnic bez
pokrycia
Sprzedaż ubezpieczeń wiąże się z wielką odpowiedzialnością, Agenci
ubezpieczają przecież życie i cały dobytek Klientów. Agent ubezpieczeniowy zawsze
powinien więc przekazywać wyłącznie informacje, co do których ma absolutną
pewność. Ponadto ważna jest także
szczerość i informowanie nie tylko o zaletach danej oferty, ale także i jej
ograniczeniach.
7. Agent ubezpieczeniowy powinien mieć dobrą ofertę
Każdy Klient docenia i obdarza zaufaniem Agenta, jeśli ma on
dla niego najlepszą możliwą na rynku ofertę. Stąd tak ważne jest, aby współpracować
z Multiagencją, która obsługuje wszystkie najważniejsze towarzystwa
ubezpieczeniowe na rynku oraz zapewnia wsparcie działu specjalistów
produktowych.
8. Klient zawsze powinien być w centrum uwagi
Popularne przysłowie mówi „Klient nasz Pan”, co ma także
odbicie w branży ubezpieczeniowej. Naturalnie Agent ubezpieczeniowy jest zainteresowany
większą sprzedażą i wysokimi prowizjami. Zawsze to jednak zadowolenie Klienta
powinno być dla niego absolutnym priorytetem.
9. Bycie dostępnym wzbudza zaufanie
Praca Agenta to dochodowe i ciekawe zajęcie. W tej profesji wymagana jest jednak dostępność. Czasem zdarza się więc np. telefon Klienta o bardzo później porze z prośbą o pilne załatwienie ubezpieczenia. Agent ubezpieczeniowy, który jest dostępny praktycznie zawsze, wzbudza wielkie zaufanie w oczach swoich Klientów.
10. Agent nie powinien sprzedawać Klientom czegoś, czego nie potrzebują
To prawda, że w dzisiejszych czasach kompleksowa obsługa Klienta i zapewnienie mu szerokiej ochrony jest bardzo istotne. Agent ubezpieczeniowy nigdy nie powinien jednak oferować i sprzedawać produktu, który danemu Klientowi do niczego się nie przyda. W ten sposób bowiem szybko przylegnie do niego łatka natrętnego akwizytora, a nie profesjonalnego doradcy.
Dołącz do nas jeszcze dziś!
6 niesamowitych ciekawostek ubezpieczeniowych
Jak zawrzeć dobre ubezpieczenie turystyczne?
Popularne
Kim jesteśmy?
MSM to innowacyjna multiagencja sieciowa sprzedająca najlepsze ubezpieczenia. Ogromne doświadczenie, wielka wiedza, dbałość o zadowolenie Klientów oraz Multiagentów ubezpieczeniowych, a także intuicyjny CRM ubezpieczeniowy sprawia, że warto współpracować z naszą multiagencją.