Blog ubezpieczeniowy Multiagencji MSM.pl

10 sposobów na wzbudzenie zaufania u Klientów przez Agenta

Sprzedaż Klient sukces

Zaufanie jest ważne w  każdym zawodzie związanym ze sprzedażą. Dla Agenta ubezpieczeniowego, czyli sprzedawcy bezpieczeństwa, ma ono jednak szczególnie duże znacznie. Jakie więc zachowania Agenta sprawiają, że wzbudza on zaufanie wśród klientów?

1. Szanowanie czasu Klienta przez Agenta wzbudza zaufanie

Agent ubezpieczeniowy to zapracowany i zabiegany człowiek. Na brak czasu narzekać mogą także jego klienci i Agent ubezpieczeniowy powinien mieć tego świadomość. Warto też pamiętać, że o ile dla Agenta spotkania z Klientami to codzienność, o tyle dla Klientów kontakt z Agentem to rzadkość i mogą oni się denerwować takim spotkaniem.  Chcąc wzbudzić zaufanie, Agent ubezpieczeniowy powinien więc szanować czas Klienta i  na umówione spotkania pojawiać się punktualnie.

2. Każdy Klient jest ważny

W swej pracy Agent ubezpieczeniowy spotyka różnych ludzi, o różnych potrzebach. Jeden Klient chce więc ubezpieczyć ciągnik siodłowy, gdzie składka wynosi kilka tysięcy złotych, a drugi pragnie zawrzeć indywidualne ubezpieczenie dziecka ze składką na już tylko kilkadziesiąt złotych. Dla Agenta ubezpieczeniowego każdy Klient jest jednak ważny i zawsze powinien on zapewniać profesjonalną obsługę.

3. Mówienie źle o konkurencji nie wzbudza zaufania

Każdy Agent ubezpieczeniowy chce być lepszy od konkurencji.  Wyrażanie negatywnych opinii na temat innych Agentów w rozmowie z Klientem jest jednak kiepskim pomysłem. O konkurencji lepiej mówić z szacunkiem, a do swojej oferty przekonywać, poprzez pokazanie korzyści, jaka ona przynosi.

4. Agent ubezpieczeniowy nie powinien przesadzać z humorem

Uważa się, że ubezpieczenia to nudna branża, a rozmowa o  nich przez Klientów jest często postrzegana, jako równie ciekawa, co szkolenie BHP. Poczucie humoru często pozwala więc Agentowi zwrócić uwagę Klienta. Z drugiej jednak strony także z tym należy zachować umiar. Jeśli np. mówi się o ubezpieczaniu na życie i porusza krępujące dla Klienta tematy, to dowcip może zostać bardzo źle odebrany.

5. Bycie sobą wzbudza zaufanie

Na temat technik sprzedaży i pozyskiwania Klientów napisano już wręcz nieskończoną ilość poradników. Ważne jest jednak to, aby Agent ubezpieczeniowy po prostu był sobą. Brak autentyczności to bowiem duża przeszkoda przy budowaniu zaufania.

6. Zaufany Agent nigdy nie składa obietnic bez pokrycia

Sprzedaż ubezpieczeń wiąże się z wielką odpowiedzialnością, Agenci ubezpieczają przecież życie i cały dobytek Klientów. Agent ubezpieczeniowy zawsze powinien więc przekazywać wyłącznie informacje, co do których ma absolutną pewność.  Ponadto ważna jest także szczerość i informowanie nie tylko o zaletach danej oferty, ale także i jej ograniczeniach.

7. Agent ubezpieczeniowy powinien mieć dobrą ofertę

Każdy Klient docenia i obdarza zaufaniem Agenta, jeśli ma on dla niego najlepszą możliwą na rynku ofertę. Stąd tak ważne jest, aby współpracować z Multiagencją, która obsługuje wszystkie najważniejsze towarzystwa ubezpieczeniowe na rynku oraz zapewnia wsparcie działu specjalistów produktowych.

8. Klient zawsze powinien być w centrum uwagi

Popularne przysłowie mówi „Klient nasz Pan”, co ma także odbicie w branży ubezpieczeniowej. Naturalnie Agent ubezpieczeniowy jest zainteresowany większą sprzedażą i wysokimi prowizjami. Zawsze to jednak zadowolenie Klienta powinno być dla niego absolutnym priorytetem.

9. Bycie dostępnym wzbudza zaufanie

Praca Agenta to dochodowe i ciekawe zajęcie. W tej profesji wymagana jest jednak dostępność. Czasem zdarza się więc np. telefon Klienta o  bardzo później porze z prośbą o pilne załatwienie ubezpieczenia. Agent ubezpieczeniowy, który jest dostępny praktycznie zawsze, wzbudza wielkie zaufanie w oczach swoich Klientów.

10. Agent nie powinien sprzedawać Klientom czegoś, czego nie potrzebują

To prawda, że w dzisiejszych czasach kompleksowa obsługa Klienta i zapewnienie mu szerokiej ochrony jest bardzo istotne. Agent ubezpieczeniowy nigdy nie powinien jednak oferować i sprzedawać produktu, który danemu Klientowi do niczego się nie przyda. W ten sposób bowiem szybko przylegnie do niego łatka natrętnego akwizytora, a nie profesjonalnego doradcy.

Dołącz do nas jeszcze dziś!

Zostań Agentem

Mikołaj Pasecki

Specjalista ds mediów