Blog ubezpieczeniowy Multiagencji MSM.pl

Agent ubezpieczeniowy a social media

Sukces Technologia Marketing

Zdalne polisy dobitnie ukazują, że Internet to świetna platforma do wystawiania polis ubezpieczeniowych bez bezpośredniego kontaktu z klientem. Sieć może jednak posłużyć nie tylko do finalizowania sprzedaży, ale też pozyskiwania nowych klientów. Wystarczy, że agent ubezpieczeniowy wykorzysta potęgę mediów społecznościowych.

Czy agent może funkcjonować bez mediów społecznościowych?

W Polsce sukcesy zawodowe i finansowe osiąga mnóstwo agentów ubezpieczeniowych, którzy w ogóle nie korzystają z mediów społecznościowych (lub używają ich sporadycznie). Po prostu od lat pozyskują oni klientów w inny sposób niż przez Internet.

Z drugiej jednak strony sieć, a zwłaszcza media społecznościowe do cenne źródło pozyskiwania klientów. W dodatku ich znacznie systematycznie rośnie. Agent ubezpieczeniowy, który poważnie zainteresuje się potencjałem social mediów, może więc sporo zyskać. Wbrew pozorom wcale nie jest to takie trudne, a minimum wysiłku może się szybko odpłacić. Jeśli zaś nawet nie ma się czasu zajmować mediami społecznościowymi, to warto współpracować z multiagencją ubezpieczeniową, która dba o swój cyfrowy wizerunek.

Jak Cię widzą tak... kupują ubezpieczenia

Popularne przysłowie mówi, że jeśli kogoś nie ma w Google, to znaczy, że ta osoba tak naprawdę nie istnieje. Coraz więcej klientów, zwłaszcza tych z młodszego pokolenia sprawdza np. agentów ubezpieczeniowych w wyszukiwarce, czy mediach społecznościowych. Od tego, jakie informacje znajdą w sieci, często zależy zaś ich chęć nawiązania współpracy.

Sprawdzanie opinii i informacji o agentach ubezpieczeniowych i  multiagencjach dotyczy też sektora biznesowego. Jeśli sprzedawca ubezpieczeń nawiąże kontakt z dużą firmą, to prawdopodobnie prędzej czy później zostanie sprawdzony w sieci. Klient zweryfikuje np. profil agenta ubezpieczeniowego LinkedIn, czy też stronę jego multiagencji ubezpieczeniowej. Czasem więc to właśnie social media mogą znacząco wpływać na to, czy uda się pozyskać klienta na ubezpieczenia.

Budowanie wizerunku agenta w social media

Każdy agent ubezpieczeniowy powinien traktować profile społecznościowe, jako miejsce do budowania swojej wiarygodności. Jeśli bowiem klient zaufa cyfrowemu wizerunkowi sprzedawcy polis, to rośnie szansa na to, że będzie gotów wykupić polisę ubezpieczeniową.

Specyfika poszczególnych mediów społecznościowych jest zaś różna. Warto dopasować swój profil pod potencjalnych odwiedzających. Przykładowo klienci b2b prędzej poszukają agenta ubezpieczeniowego na LinkedInie aniżeli na Instagramie i będą tam chcieli znaleźć prawdziwego profesjonalistę. Z kolei klienci b2c częściej szukają opinii np. na Facebooku i często oczekują nie tylko merytorycznego wsparcia, ale też posługiwania się prostszym językiem.

Tworząc profile społecznościowe z myślą o pozyskiwaniu klientów, trzeba też zadbać o to, by były one łatwo dostępne. Koniecznie trzeba więc podejmować świadome decyzje dotyczące ustawień prywatności. Nawet najlepszy profil nie przyniesie żadnych korzyści, jeśli dostęp do niego będzie mieć tylko grono najbliższych znajomych.

Kontakt i sprzedaż ubezpieczeń przez social media

Jednym z kluczy do wykorzystania potencjału mediów społecznościowych przez agenta ubezpieczeniowego jest stworzenie profili społecznościowych, które będą wzbudzały zaufanie. Jeszcze większe korzyści przynieść może jednak nawiązywanie relacji z potencjalnymi klientami.

Media społecznościowe to miejsca, w których rozmawia się na każdy temat, w tym ten dotyczący ubezpieczeń. Znaleźć w nich można grupy dedykowane np. agentom ubezpieczeniowym, gdzie można dzielić się swoimi doświadczeniami.

Przydatna może okazać się jednak aktywność w miejscach, które nie są bezpośrednio związane z samymi ubezpieczeniami. Przykładowo na grupie dotyczącej firm transportowych, regularnie pojawiają się pytania dotyczące ubezpieczeń komunikacyjnych. Agent ubezpieczeniowy może zaś wtedy udzielić trafnej odpowiedzi i uzyskać kontakt do dużego klienta. Później ten kontakt może doprowadzić np. do zawarcia umowy flotowej.

Czasem zdarza się nawet, że klient w mediach społecznościowych ma już sprecyzowaną potrzebę ubezpieczeniową, ponieważ np. właśnie kupił samochód i jest zdecydowany jak najszybciej wykupić polisę. W tym przypadku droga do sprzedaży ubezpieczenia jest wyjątkowo krótka. 

Mikołaj Pasecki

Specjalista ds mediów