Polacy nie rezygnują z ubezpieczeń
18 grudnia, 2020| Ubezpieczenia
Mimo kryzysu związanego z pandemią Polacy w 2020 roku sięgają po ubezpieczenia praktycznie równie często, co rok wcześniej. Ma to odzwierciedlanie w liczbach, które ukazują, że każdego miesiąca polscy obywatele przeznaczają miliardy złotych na polisy ubezpieczeniowe.
Ponad 45 mld zł wydanych na ubezpieczenia w 2020
Polska Izba Ubezpieczeń (PIU) podała, że Polacy w ciągu trzech pierwszych kwartałów 2020 roku wydali na ubezpieczenia 46,5 mld zł. To podobna wartość do tej z 2019 roku. To też kolejny dowód na to, że branża ubezpieczeniowa jest odporna na sytuacje kryzysowe.
Również inne dane PIU ukazują relatywnie stabilną sytuację na rynku ubezpieczeń. W ciągu trzech pierwszych kwartałów 2020 polskie towarzystwa ubezpieczeniowe wypracowały ponad 5 mld zł zysku netto. To tylko o około 10% mniej niż rok wcześniej.
Tymczasem środki ubezpieczycieli zgromadzone w bezpiecznych instrumentach (np. lokatach) łącznie opiewają na około 85 mld zł. Z kolei ponad 16 mld zł jest zainwestowanych w bardziej ryzykowne instrumenty, w tym akcje warszawskiej GPW.
Blisko 30 mld zł wypłaconych z odszkodowań
W ciągu pierwszych trzech kwartałów bieżącego roku towarzystwa ubezpieczeniowe wypłaciły mniej więcej 29,5 mld zł odszkodowań. Około 40 procent dotyczyło ubezpieczeń na życie, a mniej więcej 35% polis komunikacyjnych.
Łączna wartość wypłaconych odszkodowań również jest zbliżona do poziomu notowanego w 2019 roku. Nieco zaskakujące jest to, że nie odnotowano znaczącego spadku wartości odszkodowań komunikacyjnych, pomimo mniejszego ruchu pojazdów.
Warto też odnotować to, że w 2020 roku wypłaty za szkody w rolnictwie są wyższe niż rok wcześniej. Jest to wynikiem wiosennych przymrozków. Ponadto wzrosła wartość odszkodowań wypłacalnych z tytułu gwarancji ubezpieczeniowych.
Branża ubezpieczeniowa aktywna w kryzysie
Cała branża ubezpieczeniowa szybko podjęła działania dostosowawcze do sytuacji zastałej w 2020 roku. Przykładem jest tu chociażby wprowadzenie polis zdalnych, które umożliwiają agentom ubezpieczeniowym sprzedaż polis w pełni online, bez bezpośredniego kontaktu z klientami. Tego typu rozwiązania przyczyniły się do utrzymania stabilnej sytuacji branży.
Podkreślić trzeba też aktywność podmiotów rynku ubezpieczeniowego nakierowaną na walkę z pandemią. Dowodem jest tu między innymi to, że 18 towarzystw ubezpieczeniowych sfinansowało dodatkowe call center dla Głównego Inspektoratu Sanitarnego. W konsekwencji 100 dodatkowych konsultantów jest do dyspozycji ludzi, szukających informacji i wsparcia w obliczu pandemii.
Zmiana pracy w trakcie pandemii — czy warto zostać agentem ubezpieczeniowym?
Agent ubezpieczeniowy a social media
Popularne
Kim jesteśmy?
MSM to innowacyjna multiagencja sieciowa sprzedająca najlepsze ubezpieczenia. Ogromne doświadczenie, wielka wiedza, dbałość o zadowolenie Klientów oraz Multiagentów ubezpieczeniowych, a także intuicyjny CRM ubezpieczeniowy sprawia, że warto współpracować z naszą multiagencją.