Ubezpieczenia podróżne, a COVID
11 sierpnia, 2020| Ubezpieczenia
Od początku roku sytuacja na rynku ubezpieczeń podróżnych zmieniała się dość dynamicznie. Warta jako jedne z pierwszych TU już w styczniu poinformowało, że nie ma w OWU wykluczenia związanego z zachorowaniem na COVID-19. Podobną informację na początku lutego podały Hestia i Wiener. Grupa Generali poinformowała, że pokryje koszty leczenia i świadczenia assistance, jeśli nie zostanie ogłoszony stan epidemii. Podobnie Allianz i Uniqa, które w swoim OWU ma wyłączenie odpowiedzialności w związku z ogłoszeniem stanu epidemii. Niestety jak wszyscy wiemy, w marcu koronawirus dotarł również do naszego kraju, skutkując zamknięciem granic, a co za tym idzie brakiem możliwości podróży.
Rozpoczęcie wakacji oraz zniesienie większych obostrzeń, w tym otwarcie granic, spowodowało, że część Polaków zdecydowała się na wyjazd zagraniczny. Osoby chcące wykupić polisę podróżną pytają o możliwość ubezpieczenia od koronawirusa. Jak to obecnie wygląda na rynku?
Większość TU w swoim zakresie ma koszty leczenia i usługi assistance w związku z zachorowaniem na koronawirusa. Zatem jeśli pojedziemy na wakacje i zachorujemy na COVID-19 to towarzystwa ubezpieczeniowe pokryją koszty wizyty u lekarza czy pobyt w szpitalu. Warto jednak pamiętać, że ubezpieczenie działa tylko za granicą, czyli jeżeli objawy chorobowe zostaną zaobserwowane dopiero po powrocie z podróży do Polski – nie będzie odpowiedzialności za koszty leczenia w Polsce. W ramach usług assistance towarzystwa ubezpieczeniowe zorganizują transport do lekarza, pomoc tłumacza oraz transport do Polski. Czego nie obejmuje ubezpieczenie?
Kwarantanny – bo to nie jest leczenie, tylko przebywanie w odosobnieniu w celu weryfikacji czy osoba jest zakażona.
Odwołania lotu w związku z epidemią.
Kosztów leczenia COVID-19 w Polsce.
Kosztów odwołania rezerwacji noclegów, środków transportu.
Ubezpieczenie od kornawirusa w poszczególnych TU
Hestia, Warta oraz Wiener nie zmieniły standardów. W zakresie ubezpieczenia jest nagłe zachorowanie na COVID-19. Uniqa od 13 marca również mimo trwającej pandemii włączyła odpowiedzialność w związku z zachorowaniem na koronawirusa.
Podobne działania podjęła Grupa Generali. Od 2 kwietnia mimo ogłoszonej epidemii, zdecydowała się świadczyć ochronę w przypadku zachorowania na koronawirusa w zakresie kosztów leczenie i usług assistance.
Od 16 lipca klienci PZU podróżujący do 30 dni poza terytorium RP mogą liczyć na organizację i pokrycie kosztów leczenia związanych z zachorowaniem na COVID -19. Link 4 od 22 lipca usunął z OWU wyłączenia dotyczące epidemii i tym samym rozszerza odpowiedzialność o koszty leczenia i assistance związane z koronawirusem.
Allianz od szóstego sierpnia idąc tropem innych TU, rozszerzył ochronę o nagłe zachorowanie, pomimo wystąpienia epidemii lub pandemii (w szczególności COVID-19). Oprócz pokrycia kosztów leczenia i transportu do kraju zamieszkania, Allianz pokrywa również koszty skrócenia i rezygnacji z wyjazdu.
Obecnie wszystkie towarzystwa pozwalają na wykupienie polis zdalnie bez wychodzenia z domu. Agent przygotowuje ofertę w kalkulatorze towarzystwa i wysyła ją do klienta. Klient otrzymuje na swojego maila ofertę od agenta i po jej zatwierdzeniu ma ekran do opłacenia składki. Po dokonaniu przelewu, również na maila otrzymuje gotową polisę.
Praca w ubezpieczeniach opinie – co mówią agenci?
Własny biznes ubezpieczeniowy w programie partnerskim
Popularne
Kim jesteśmy?
MSM to innowacyjna multiagencja sieciowa sprzedająca najlepsze ubezpieczenia. Ogromne doświadczenie, wielka wiedza, dbałość o zadowolenie Klientów oraz Multiagentów ubezpieczeniowych, a także intuicyjny CRM ubezpieczeniowy sprawia, że warto współpracować z naszą multiagencją.