Blog ubezpieczeniowy Multiagencji MSM.pl

Ubezpieczenia podróżne, a COVID

Koronawirus Bezpieczeństwo Ubezpieczenia turystyczne

Od początku roku sytuacja na rynku ubezpieczeń podróżnych zmieniała się dość dynamicznie. Warta jako jedne z pierwszych TU już w  styczniu poinformowało, że nie ma w OWU wykluczenia związanego z zachorowaniem na COVID-19. Podobną informację na początku lutego podały Hestia i Wiener. Grupa Generali poinformowała, że pokryje koszty leczenia i  świadczenia assistance, jeśli nie zostanie ogłoszony stan epidemii. Podobnie Allianz i Uniqa, które w swoim OWU ma wyłączenie odpowiedzialności w związku z ogłoszeniem stanu epidemii. Niestety jak wszyscy wiemy, w marcu koronawirus dotarł również do naszego kraju, skutkując zamknięciem granic, a co za tym idzie brakiem możliwości podróży.

Rozpoczęcie wakacji oraz zniesienie większych obostrzeń, w tym otwarcie granic, spowodowało, że część Polaków zdecydowała się na wyjazd zagraniczny. Osoby chcące wykupić polisę podróżną pytają o  możliwość ubezpieczenia od koronawirusa. Jak to obecnie wygląda na rynku?

Większość TU w swoim zakresie ma koszty leczenia i usługi assistance w związku z zachorowaniem na koronawirusa. Zatem jeśli pojedziemy na wakacje i zachorujemy na COVID-19 to towarzystwa ubezpieczeniowe pokryją koszty wizyty u lekarza czy pobyt w szpitalu. Warto jednak pamiętać, że ubezpieczenie działa tylko za granicą, czyli jeżeli objawy chorobowe zostaną zaobserwowane dopiero po powrocie z podróży do Polski – nie będzie odpowiedzialności za koszty leczenia w Polsce. W ramach usług assistance towarzystwa ubezpieczeniowe zorganizują transport do lekarza, pomoc tłumacza oraz transport do Polski. Czego nie obejmuje ubezpieczenie?

  • Kwarantanny – bo to nie jest leczenie, tylko przebywanie w odosobnieniu w celu weryfikacji czy osoba jest zakażona.

  • Odwołania lotu w związku z epidemią.

  • Kosztów leczenia COVID-19 w  Polsce.

  • Kosztów odwołania rezerwacji noclegów, środków transportu.

Ubezpieczenie od kornawirusa w poszczególnych TU

Hestia, Warta oraz Wiener nie zmieniły standardów. W  zakresie ubezpieczenia jest nagłe zachorowanie na COVID-19. Uniqa od 13 marca również mimo trwającej pandemii włączyła odpowiedzialność w związku z zachorowaniem na koronawirusa.

Podobne działania podjęła Grupa Generali. Od 2 kwietnia mimo ogłoszonej epidemii, zdecydowała się świadczyć ochronę w przypadku zachorowania na koronawirusa w zakresie kosztów leczenie i usług assistance.

Od 16 lipca klienci PZU podróżujący do 30 dni poza terytorium RP mogą liczyć na organizację i pokrycie kosztów leczenia związanych z zachorowaniem na COVID -19. Link 4 od 22 lipca usunął z OWU wyłączenia dotyczące epidemii i tym samym rozszerza odpowiedzialność o koszty leczenia i assistance związane z koronawirusem.

Allianz od szóstego sierpnia idąc tropem innych TU, rozszerzył ochronę o nagłe zachorowanie, pomimo wystąpienia epidemii lub pandemii (w szczególności COVID-19). Oprócz pokrycia kosztów leczenia i  transportu do kraju zamieszkania, Allianz pokrywa również koszty skrócenia i rezygnacji z wyjazdu.

Obecnie wszystkie towarzystwa pozwalają na wykupienie polis zdalnie bez wychodzenia z domu. Agent przygotowuje ofertę w kalkulatorze towarzystwa i wysyła ją do klienta. Klient otrzymuje na swojego maila ofertę od agenta i po jej zatwierdzeniu ma ekran do opłacenia składki. Po dokonaniu przelewu, również na maila otrzymuje gotową polisę.

Monika Gryzik

Specjalista produktowy

Kim jesteśmy?

MSM to innowacyjna multiagencja sieciowa sprzedająca najlepsze ubezpieczenia. Ogromne doświadczenie, wielka wiedza, dbałość o zadowolenie Klientów oraz Multiagentów ubezpieczeniowych, a także intuicyjny CRM ubezpieczeniowy sprawia, że warto współpracować z naszą multiagencją.

Dołącz do nas na: Facebook Linkedin