Blog ubezpieczeniowy Multiagencji MSM.pl

Multiagencja ubezpieczeniowa współpraca – na co zwrócić uwagę?

Współpraca Sukces Multiagencja

Wspólna praca niemal zawsze pozwala osiągać lepsze wyniki niż aktywność wykonywana samodzielnie. Zaobserwować to można także na rynku ubezpieczeń, gdzie podstawą sukcesu często okazuje się nawiązanie współpracy z odpowiednią multiagencją. 

Na czym polega współpraca z multiagencją?

Rynek ubezpieczeniowy w Polsce rośnie od lat, co stwarza szansę na osiąganie wysokich zarobków ze sprzedaży polis. Jednocześnie jednak wciąż przybywa chętnych do zajmowania się sprzedażą ubezpieczeń, a więc konkurencja się nasila.

Współpraca z multiagencją ubezpieczeniową pozwala zaś uzyskać przewagę konkurencyjną. Mając wsparcie pod postacią dużego i zewnętrznego podmiotu, pracuje się efektywniej i zwiększa się swoje szanse na pozyskanie nowych klientów.

Propozycję współpracy często wybierają osoby, które chcą założyć agencję ubezpieczeniową. Współpracować z multiagencją warto także wtedy, gdy jest się lub chce się zostać agentem ubezpieczeniowym albo OFWCA. W  każdym przypadku można uzyskać realną pomoc w każdym aspekcie codziennej pracy.

Co sprawdzić przed nawiązaniem współpracy?

Nawiązanie współpracy z multiagencją może okazać się kluczem do osiągnięcia sukcesu zawodowego i finansowego. W końcu zarobki w ubezpieczeniach oraz zyski agencji ubezpieczeniowych należą do wysokich, a  praca w tej branży sprzyja rozwojowi kompetencji przydatnych na współczesnym rynku pracy.

Wybór multiagencji ubezpieczeniowej do współpracy należy jednak przemyśleć. Uwagę należy zwrócić szczególnie na kwestie wymienione poniżej.

Multiagencja współpraca – szerokość oferty ubezpieczeń

Wskazane jest to, by multiagencja, z  którą chce się nawiązać współpracę, miała podpisane umowy z  co najmniej kilkunastoma towarzystwami ubezpieczeniowymi. Na liście powinny się znajdować najwięksi ubezpieczyciele, tacy jak PZU, Allianz, Generali, czy Warta.

Jeszcze lepiej, gdy multiagencja zatrudnia specjalistów produktowych od konkretnych segmentów rynku. Możliwość uzyskania pomocy np. od specjalisty od ubezpieczeń flotowych, czy rolnych często przesądza o tym, czy uda się pozyskać klienta. Ponadto tacy specjaliści mogą przeszkolić pracowników, których samemu zatrudni się w swojej multiagencji.

Multiagencja współpraca – elastyczność warunków

Warunki współpracy mają szczególnie duże znacznie w przypadku osób, które chcą założyć własną agencję ubezpieczeniową. W  tym przypadku dość często podpisuje się umowę o franczyzę z szeroko rozreklamowaną agencją. Franczyzodawca może jednak narzucać pewne ograniczenia dotyczące sposobu działalności i rozwoju biznesu przez franczyzobiorcę.

Alternatywą jest współpraca na zasadach biur partnerskich. W tym przypadku otrzymuje się pomoc, a przy tym zachowuje niezależność. Taka współpraca często też jest bardziej spersonalizowana i dopasowana do otoczenia rynkowego, w którym ma się zamiar działać.

Multiagencja współpraca – warunki finansowe

Podstawą współpracy powinny być przejrzyste i atrakcyjne warunki finansowe. Kluczowe znacznie ma tu wysokość prowizji, jaką otrzymuje się od każdej sprzedanej polisy. Naturalnie im ona wyższa, tym sytuacja jest korzystniejsza.

Uwagę trzeba też zwrócić na wszelkie koszty, jakie mogą się wiązać z podjęciem współpracy. Dotyczy to osób planujących założenie swojej agencji ubezpieczeniowej. Pojawić mogą się np. koszty związane z przystosowaniem lokalu do standardów sieci franczyzowej, które mogą wynieść nawet kilkanaście tysięcy złotych. Tymczasem z inną multiagencją współpracę nawiązać można praktycznie bez żadnych wydatków.

Multiagencja współpraca – doświadczenie

Współpracę z multiagencją nawiązuje się po to, by uzyskać pomoc od kogoś rzetelnego, kto może się pochwalić dużym doświadczeniem w branży. Dobrze, gdyby taka multiagencja miała co najmniej kilka lat stażu rynkowego.

Przyjrzeć należy się nie tylko ilościom lat na rynku, ale także skali działalności. Dobra multiagencja ubezpieczeniowa do współpracy powinna działać na terytorium całej Polski. Świadczy to bowiem o tym, że jej pomysł prowadzenia biznesu ubezpieczeniowego sprawdził się na rynku. Ponadto duże multiagencje o sporym doświadczeniu są stabilne pod względem organizacyjnym i finansowym.

Multiagencja współpraca – wsparcie techniczne

Współcześnie nie da się już efektywnie działać w branży ubezpieczeniowej bez odpowiedniego oprogramowania. Dobry system CRM przygotowany właśnie z  myślą o rynku ubezpieczeń to wręcz połowa sukcesu. Takie oprogramowanie powinno wspierać każdy aspekt pracy, a w zwłaszcza przygotowywanie ofert, rozliczanie polis, prowizji i dokumentacji związanej z RODO. CRM pomoże też przy rekrutacji, zarządzeniu grupą sprzedażową oraz uzyskiwaniu uprawnień agenta ubezpieczeniowego, w kolejnych towarzystwach. Jeszcze lepiej, gdy dana multiagencja zapewnienia platformę e-learningową oraz system szkoleń ubezpieczeniowych stacjonarnych i internetowych.

Przy wyborze multiagencji ubezpieczeniowej dobrze jest więc sprawdzić funkcjonalność systemu CRM oraz częstotliwość jego aktualizacji. Wskazane jest to, by w danej multiagencji pracowali nie tylko specjaliści ubezpieczeniowi, ale także programiści.

Multiagencja współpraca – ograniczone formalności

W myśl zasady „czas to pieniądz” nawiązanie współpracy nie powinno być czasochłonne. Dobrze jest wybrać multiagencję ubezpieczeniową, która nie wymaga żadnych zbędnych formalności do spełnienia.

Ponadto multiagencja powinna zapewniać pełne wsparcie już od pierwszego dnia nawiązania współpracy oraz dostęp do materiałów szkoleniowych związanych np. z obsługą systemu CRM.


Chcesz rozpocząć biznes ubezpieczeniowy?

Nawiąż współpracę z MSM!

Mikołaj Pasecki

Specjalista ds mediów