Jak pozyskiwać Klientów biznesowych w branży ubezpieczeniowej?
26 sierpnia, 2018| Agenci
Sprzedaż ubezpieczeń
Klientom biznesowym jest nieco trudniejsza niż Klientom indywidualnym. Z
drugiej jednak strony obsługa przedsiębiorstw zwykle odwdzięcza się możliwością
sprzedawania bardziej złożonych produktów ubezpieczeniowych i osiągnięcia
większych zarobków. Co więc Agent ubezpieczeniowy powinien wiedzieć na temat
pozyskiwania Klientów biznesowych?
Dlaczego Agent ubezpieczeniowy powinien pozyskiwać Klientów biznesowych?
Klient indywidualny to każda osoba prywatna, która zwykle
zawiera takie ubezpieczenia jak ubezpieczenie OC samochodu, czy też polisę na
mieszkanie. Klient biznesowy to zaś firma zawierające np. ubezpieczenie flotowe
na kilkadziesiąt pojazdów, czy też ubezpieczenie grupowe dla swoich
pracowników.
W zdecydowanej większości przypadków Klient biznesowy w skali
roku zawiera więc znacznie więcej ubezpieczeń w porównaniu do Klienta
indywidualnego. W dodatku średnia składka na polisie zawieranej przez firmę
jest na ogół wyższa niż ta na polisie wykupowanej przez osobę fizyczną.
Dla Agenta ubezpieczeniowego każdy Klient jest ważny. Duża
ilość Klientów biznesowych pozwala jednak zachować stabilne i wysokie dochody.
Dlatego też warto im poświęcać szczególnie dużo uwagi. Co prawda pozyskanie
Klienta biznesowego zazwyczaj wymaga dużo czasu oraz wysiłku, który jednak może
zwrócić się z dużą nawiązką. Jeśli bowiem uda się go pozyskać, to przez lata
można utrzymywać relację biznesową, która będzie wysoce opłacalna dla obu stron.
W jaki sposób Agent ubezpieczeniowy może pozyskać Klienta biznesowego?
Klientów biznesowych jest mniej od tych indywidualnych, a w
dodatku o ich pozyskanie zabiega wielu doświadczonych Agentów. Jeżeli więc chce
się samemu pozyskać Klienta biznesowego, trzeba poświęcić w to sporo wysiłku.
Do spotkania z przedstawicielami firmy należy bardzo dobrze
się przygotować, tak by móc zrozumieć, jakie są jego potrzeby ubezpieczeniowe. W praktyce ważne jest także to, by szybko
nawiązać kontakt z osobą decyzyjną w sprawie ubezpieczeń w danym
przedsiębiorstwie.
Klientom biznesowym zawsze trzeba przedstawić odpowiednio
dopasowaną i atrakcyjną ofertę, mając świadomość, że czują oni odpowiedzialność
za sytuację w firmie i kierują się przesłankami racjonalnymi. Z drugiej strony
warto pamiętać, że nawet za Klientem biznesowym stoją ludzie, a złapanie z nimi
dobrego kontaktu i utrzymywanie właściwych relacji ma również spore znaczenie.
Jak przygotować dobrą ofertę dla Klienta biznesowego?
Klienci biznesowi wymagają kompleksowej obsługi i nabywają
wiele różnych typów ubezpieczeń. Dlatego też ważne jest to, aby Agent
ubezpieczeniowy miał odpowiednie zaplecze. Dobra agencja ubezpieczeniowa
zapewni zaś pomoc w szybkim przygotowaniu konkurencyjnych ofert w zakresie
praktycznie każdego ryzyka ubezpieczeniowego.
Współpraca z właściwą agencją, która zapewnia odpowiedni
system CRM, jest ważna także z tego powodu, że pomaga w podwyższeniu standardu
i automatyzacji obsługi Klienta, między innymi w zakresie szybkiego wystawiania polis.
Dołącz do nas jeszcze dziś!
Jak czytać OWU, czyli Ogólne Warunki Ubezpieczenia?
Sprzedaż ubezpieczeń – które produkty są najbardziej opłacalne?
Popularne
Kim jesteśmy?
MSM to innowacyjna multiagencja sieciowa sprzedająca najlepsze ubezpieczenia. Ogromne doświadczenie, wielka wiedza, dbałość o zadowolenie Klientów oraz Multiagentów ubezpieczeniowych, a także intuicyjny CRM ubezpieczeniowy sprawia, że warto współpracować z naszą multiagencją.