Blog ubezpieczeniowy Multiagencji MSM.pl

Ubezpieczenia na życie, a obawy Polaków

Rynek Bezpieczeństwo Klient

Doradzanie klientom w zakresie ubezpieczeń na życie wymaga wykazania się sporą dawką empatii. Agent ubezpieczeniowy zawsze powinien poznać potrzeby konkretnego klienta i dopiero wtedy zająć się przygotowaniem odpowiedniej oferty. Pewną pomocą mogą być dane sondażowe wskazujące najczęstsze obawy pojawiające się w  głowach współczesnych Polaków.

Największe obawy Polaków

PIU przygotowało ostatnim czasy raport Mapa Ryzyka Polaków. Ten dokument ukazuje, czego najbardziej obawiają się mieszkańcy kraju nad Wisłą. Bierze on pod uwagę także to, jak Polacy ocenią prawdopodobieństwo zaistnienia konkretnych wydarzeń w swoim życiu.

Najczęstsze obawy Polaków wiążą się ze śmiercią bądź chorobą najbliższej osoby. Takie zmartwienie przejawia około 90% ludzi. Lęk wzbudzają zwłaszcza choroby onkologiczne. Wielu Polaków obawia się też tego, że nie będzie miało odpowiednich funduszy na leczenie, w przypadku zaistnienia poważnej choroby.

Mnóstwo Polaków obawia się również braku pieniędzy na starość, utraty sprawności, wypadku samochodowego, braku dostępu do opieki medycznej oraz samotności. 

Coraz powszechniejsze stają się przy tym obawy związane ze skutkami zmian klimatu. Ponad połowa Polaków obawia się ocieplenia klimatu, występowania nieprzewidywalnych zjawisk pogodowych, czy problemów z dostępem do wody pitnej.

Rośnie też liczba Polaków, których lęki wiążą się z zagrożeniami stwarzanymi przez nowoczesne technologie. Niektórzy obawiają się zniszczenia i  utraty telefonu (oraz zawartych tam danych). Inni zaś boją się tego, że pieniądze z ich konta zostaną wykradzione przez Internet.

Obawy Polaków w po-pandemicznym świecie

Pandemia sprawiła, iż obawy Polaków (szczególnie dotyczące zdrowia swojego i bliskich) uległy znaczącemu nasileniu. W ostatnich latach przybyło zwłaszcza obaw związanych z ryzykiem braku dostępu do usług medycznych.

Przybyło też trosk, które dotyczą sytuacji ekonomicznej. Ryzyko zamknięć gospodarki, czy likwidacje sporej liczby miejsc pracy sprawiły, że część Polaków czuje się mniej bezpiecznie pod względem finansowym. Jeszcze jednym skutkiem pandemii jest coraz powszechniejsze samotności i związane z tym schorzenia natury psychicznej.

Polisy ubezpieczeniowe na obawy Polaków

Żaden produkt ubezpieczeniowy nie sprawi, że ryzyka takie jak poważna choroba, nigdy się nie zdarzą. Z drugiej jednak strony odpowiednie ubezpieczenie na życie może być zabezpieczeniem finansowym, które wesprze pokonanie przeciwności i  np. powrót do zdrowia. Z  kolei prywatne ubezpieczenia medyczne mogą okazać się skutecznym rozwiązaniem obaw i problemów dotyczących braku dostępu do publicznej opieki medycznej.

Wśród obaw Polaków pojawiają się też te, przed którymi można się zabezpieczyć niemal w 100%. Przykładowo obawę przed brakiem środków finansowych na starość można wyeliminować przez skorzystanie z produktów ubezpieczeniowo — oszczędnościowych. Poczucie bezpieczeństwa finansowego można też zwiększyć przez polisę od utraty pracy.

Polisy na życie (oraz inne ubezpieczenia) mogą też być wsparciem w  przypadku zaistnienia innych obaw Polaków, np. utraty pełnosprawności, czy stratom finansowym wynikłym z powodu zjawisk atmosferycznych.

Dostępne ubezpieczenia są więc w stanie przynajmniej zmniejszyć obawy towarzyszące większości Polaków. Polisy mogą też okazać się bezcennym wsparciem w sytuacjach kryzysowych. Będąc agentem ubezpieczeniowym, trzeba jednak zdawać sobie sprawę z tego, że znajomość szeroko pojętych ubezpieczeń na życie nie jest wśród Polaków powszechna. Stąd tak ważne jest to, by doradca ubezpieczeniowy był w stanie klarownie przedstawić klientowi korzyści, jakie są związane z zakupem danej polisy.

Mikołaj Pasecki

Specjalista ds mediów

Kim jesteśmy?

MSM to innowacyjna multiagencja sieciowa sprzedająca najlepsze ubezpieczenia. Ogromne doświadczenie, wielka wiedza, dbałość o zadowolenie Klientów oraz Multiagentów ubezpieczeniowych, a także intuicyjny CRM ubezpieczeniowy sprawia, że warto współpracować z naszą multiagencją.

Dołącz do nas na: Facebook Linkedin