Blog ubezpieczeniowy Multiagencji MSM.pl

Rola mediów społecznościowych w pracy agenta ubezpieczeniowego

Jak wynika z danych opublikowanych przez Główny Urząd Statystyczny (plik pdf), w roku 2023 ponad 93% Polaków (w wieku od 16 do 74 lat), miało dostęp do internetu w domu. Blisko 50% z nich kupowało produkty lub usługi w sieci w okresie do 3 miesięcy przed przeprowadzeniem badania. Duże zainteresowanie zakupami online dotyczy także ubezpieczeń, dlatego agenci ubezpieczeniowi coraz częściej prowadzą ich sprzedaż online. W dobie ogromnej konkurencji na rynku wyzwaniem jest jednak dotarcie z ofertą do klienta w sieci i wypromowanie w internecie własnej marki. Pod tym kątem ogromną rolę odgrywają media społecznościowe, z których według tego samego badania przeprowadzonego przez GUS, prywatnie korzystało w roku 2023 ponad 62% Polaków. W artykule specjaliści z  branży ubezpieczeniowej wyjaśniają, dlaczego social media są kluczowym narzędziem dla agenta i podpowiadają, jak efektywnie je wykorzystać – sprawdź już teraz!

Dlaczego media społecznościowe są niezbędnym narzędziem dla agenta ubezpieczeniowego?

Coraz trudniej wyobrazić sobie w dzisiejszych czasach, aby praca doradcy ubezpieczeniowego opierała się tylko i wyłącznie na tradycyjnych metodach sprzedaży – stacjonarnych oraz telefonicznych. Powszechność dostępu do internetu w Polsce oraz ogromne zainteresowanie zakupami online sprawiają, że agenci powinni poświęcać wiele uwagi zwiększaniu swojej obecności w  sieci. Jednym z kluczowych, wykorzystywanych do tego celu narzędzi, są media społecznościowe.

Cieszą się dużą popularnością, a przy tym są bardzo praktycznym nośnikiem informacji. Można w nich swobodnie publikować zarówno standardowe treści tekstowe, jak i znacznie atrakcyjniejsze dla odbiorców infografiki oraz materiały wideo. Social media dają również ogromne możliwości pod kątem precyzyjnego targetowania reklam. W efekcie bardzo ułatwiają one sprzedawcom ubezpieczeń pozyskiwanie nowych klientów.

Jednocześnie media społecznościowe są świetnym narzędziem do zwiększania rozpoznawalności własnej marki. Z ich pomocą agenci ubezpieczeniowi mogą z łatwością budować swój wizerunek eksperta w branży ubezpieczeniowej i zwiększać zaufanie do siebie. Wynika to z faktu, że coraz więcej osób przed zakupem produktu lub usługi, poszukuje w internecie zarówno informacji na ich temat, jak i samych sprzedawców, weryfikując opinie innych. Z tego powodu warto publikować na swoim profilu w social mediach m.in. praktyczne porady związane z zakupem ubezpieczeń. Kluczowa jest również interakcja z użytkownikami, w tym sprawne odpowiadanie na pytania.

Najlepsze platformy społecznościowe dla agentów ubezpieczeniowych

Obecnie wciąż najpopularniejszą platformą społecznościową jest Facebook i to właśnie na nim warto przede wszystkim się promować. Zarówno praca w agencji ubezpieczeniowej, jak i jej prowadzenie, powinno wiązać się z posiadaniem profilu na tym portalu. Dzięki niemu można znacząco zwiększyć swoje zasięgi w  zakresie docierania z ofertą do nowych klientów zarówno poprzez dużą aktywność na tej platformie, jak i uruchamianie płatnych, odpowiednio targetowanych kampanii reklamowych.

Prowadząc profil agenta ubezpieczeniowego na Facebooku, przede wszystkim należy zadbać o to, aby:

  • zamieszczać na nim wartościowe treści, w tym przydatne dla użytkowników, jak np. porady,

  • angażować użytkowników do różnych form aktywności,

  • publikować posty regularnie, najlepiej minimum raz dziennie,

  • wchodzić w interakcję z użytkownikami i na bieżąco odpowiadać na ich pytania.

Jak podkreślają specjaliści z branży ubezpieczeniowej, nic nie stoi na przeszkodzie, aby agenci jednocześnie promowali się na kilku portalach społecznościowych. To, ile ich będzie, należy uzależnić przede wszystkim od ilości czasu na prowadzenie kont. Jeśli jest go niewiele, lepiej skupić się tylko na jednej platformie i mocno zaznaczać na niej swoją obecność niż robić relatywnie niewiele na kilku profilach jednocześnie.

W przypadku agentów ubezpieczeniowych do godnych polecenia social mediów, oprócz wspomnianego Facebooka, należy zaliczyć:

  • Instagram – idealne narzędzie do dzielenia się historiami swoich klientów oraz pokazywania praktycznego zastosowania ubezpieczeń (korzyści z ich posiadania na podstawie przykładów z życia),

  • LinkedIn – doskonałe uzupełnienie dla Facebooka, portal z racji bardziej biznesowego charakteru, można wykorzystać do budowania profesjonalnego wizerunku agenta,

  • X (wcześniej Twitter) – świetnie sprawdza się do prowadzenia mikrobloga, na którym można publikować np. porady oraz ciekawostki związane z ubezpieczeniami.

Jak efektywnie angażować klientów za pomocą mediów społecznościowych?

Jednym z ważniejszych kluczy do osiągnięcia sukcesu w social mediach jest zachęcanie do aktywności osób odwiedzających profile firmowe. Podczas opracowywania strategii tworzenia treści do publikacji na takich kontach, agenci ubezpieczeniowi powinni wiele uwagi poświęcać tej kwestii. Szeroko zakrojona interakcja z  klientami ułatwia bowiem budowanie ich zaufania i utrzymywania z  nimi dobrych, długofalowych relacji.

Użytkowników można angażować do aktywności w social mediach na wiele sposobów, spośród których najskuteczniejsze, to:

  • publikowanie pytań otwartych, różnego rodzaju quizów oraz ankiet (np. „Czy posiadasz ubezpieczenie na życie?”),

  • zamieszczanie na profilu wartościowych infografik oraz materiałów wideo, które w naturalny sposób wymuszają dyskusję na przedstawione w nich tematy,

  • prowadzenie tzw. live streamów – interakcja w czasie rzeczywistym z użytkownikami profilu polegająca np. na odpowiadaniu na zadawane przez nich pytania,

  • oznaczanie wartościowych komentarzy pod postami – to forma docenienia użytkownika, która bardzo zachęca do dalszej aktywności.

Media społecznościowe a rozwój kariery agenta ubezpieczeniowego

Social media są nie tylko potężnym narzędziem do pozyskiwania nowych klientów i budowania profesjonalnego wizerunku własnej marki tworzonej przez agenta ubezpieczeniowego. Portale społecznościowe wspierają także rozwój zawodowy. Specjalista związany z tą branżą może poprzez nie m.in. obserwować aktywność cenionych liderów z tego rynku i korzystać z ich wiedzy oraz doświadczenia. Do tego może śledzić trendy rynkowe, dołączając do odpowiednich grup dyskusyjnych oraz brać udział w darmowych webinarach organizowanych za pośrednictwem social mediów.

Aby praca w ubezpieczeniach dawała ogromne możliwości rozwoju, kluczowe jest współpracowanie z innymi specjalistami z tej branży. Tutaj również z pomocą przychodzą portale społecznościowe. Poprzez nie można nawiązywać kontakty z  agentami ubezpieczeniowymi oraz multiagencjami, aby wymieniać się wiedzą i doświadczeniami. Nierzadko prowadzi to nawet do rozpoczęcia ciekawej, przynoszącej mnóstwo korzyści obu stronom, współpracy.

Dołącz do MSM.pl i skorzystaj z pełnego wsparcia dla agentów ubezpieczeniowych

Silna obecność w mediach społecznościowych ułatwi Ci rozwinięcie skrzydeł w branży ubezpieczeniowej. Jednak, jak widzisz, utrzymywanie kontaktów ze specjalistami z tego rynku również ma kluczowe znaczenie pod tym kątem i jeśli szukasz zaufanych partnerów, zgłoś się do nas już dziś! Rozpocznij współpracę z multiagencją MSM.pl w ramach biura partnerskiego lub pracując jako agent ubezpieczeniowy. Otrzymasz od nas kompleksowe wsparcie zarówno merytoryczne, jak i techniczne, zyskując dostęp do nowoczesnego systemu informatycznego. Będziesz mógł sprzedawać produkty ubezpieczeniowe aż 30 cenionych TU, otrzymując atrakcyjne prowizje – skontaktuj się, z nami, aby poznać szczegóły warunków współpracy!

Kim jesteśmy?

MSM to innowacyjna multiagencja sieciowa sprzedająca najlepsze ubezpieczenia. Ogromne doświadczenie, wielka wiedza, dbałość o zadowolenie Klientów oraz Multiagentów ubezpieczeniowych, a także intuicyjny CRM ubezpieczeniowy sprawia, że warto współpracować z naszą multiagencją.

Dołącz do nas na: Facebook Linkedin